• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ÅLAND i sensommartid

F

F.d. 55414

Guest
Vi vill tipsa om fantastiska Åland så här i sensommartid. Färjepris med Vikingline för vår husbil och två personer fram och tillbaka 450 kr. Vi tog sista kvällsfärjan från Kapellskär till Mariehamn, kom fram halv elva (halv tolv finsk tid) övernattade i Österhamn vid Sjökvarteret. Nästa dag åkte vi den vackra vägen mot Lemland och Lumparland till färjeläget mot Föglö. Lunchstopp vid Finströms kanal.

Så tankade vi billig diesel innan återfärden senare samma dag!!

ÅLEG

FD HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
1583
Medlemskap
2024
Sv: ÅLAND i sensommartid

:twitcy:
Märkligt - Vikinlinjens utbud är 'hyggligt' men deras starka varor har nog påverkat bräslepriset.
Vi (jag) som bor här betalar f.n. 15,- SEK/l med rabatt. Matstället vill jag gärna testa - Finströms kanal - var kan jag hitta kanalen?
vill du lägga ett gott ord för Färjsundet eller Lemströms kanal?
:D hasse

F

F.d. 55414

Guest

Tack HEg9393, Det var lunch i husbilen vid Lemströms kanal.

F

F.d. 52919

Guest

Vi planerar ev. en rundtur på Åland till våren men var kan man få tag på en bil(turist)karta har kollat hos bokhandlarna utan resultat!
Bosse

F

F.d. 52919

Guest

Jocke! Tack för hjälpen, fanns Ej i V-ås beställde via Libris!
Bosse
icon7.gif

Toppen