• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Åka skidor

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026
Har fått flera frågor från personer som vill ha tips på ställen där det finns bra ställplatser nära skidbackar ?

Oftast känner de till campingar som är öppna på vintern, men finns det alternativ till dem.

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026
Sv: Åka skidor

Möjlighet att stanna utan att vara tvungen att ta in på camping,
i närheten av skidbackar.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

En bekant stod på parkeringen vid Hundfjället och Tandådalen ett par dagar men då har man inte tillgång till någonting .

Hur långt vill ni åka från Tyresö ? för det kanske inte är intressant att få tips om Riksgränsen ;) :)

MABOS

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
4466
Medlemskap
2025

Hej !

Romme e perfekt, bakom en liten dunge längst bort på parkeringen, vi har stått där flera ggr o blir förvånad att inte fler hittat dit, elverk o extra magasin till toan så klarar man sig ett tag.
Vemdalen funkar oxå.
Bosse

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026

Parkeringarna nedanför Järvzoo i Järvsö är utmärkta att stå på.
Inga problem att glida fram till liften eller direkt ut i spåren om man så vill.

F

F.d. 17941

Guest

Tänk vad tips det kom !
Jag bor iTullinge och åker till Tänndalen , sträckan är ca 610 km , startar man tidigt går det att köra upp på en dag om inte det går ,finns det flera platser att stanna över natt på, längs vägen , utan kostnad, Väl i Tänndalen eller Fjällnäs eller Ramundberget, Bruksvallarna har man tillgång till ett stort antal lift system , inklusive Nordik skis förnämliga längd åknings spår , pister av alla tänkbara slag och svårighets grad dessutom lite iaviner då och då på köpet , du kan stanna någta dagar på de olika platserna , komma till fjällen på nära håll , gå på olika resturanger , eller fjäll museum , Myskoxs safari, eller bara mata björnen utanför husbils dörren , här finns alla möjligheter , och väljer man detta område glöm för " Guds " skull inte det lilla mejeriet i Bruksvallarna med sina underbara ostar.
Jag tillhör INTE någon reklam byrå för Funäsdals fjällen , utan jag gör en persolig resume av mina och min familjs erfarenheter från området, slutet av April är bäst om man kan välja tiden själv !
/ Lasse

Toppen