• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Åderbråck

Kurrekula

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
23132
Medlemskap
2024
Sommaren 2018 kunde blivit min sista. Jag landade med min husbil på en liten ställplats för endast 2 bilar. Det blev en sen kväll/natt och när jag skulle sova så var jag ensam kvar på ställplatsen. Ägaren bodde en bit bort. När jag reste mig för att gå upp i alkoven, så slog jag i smalbenet på bordet. Det gjorde ont men jag tog mig upp. Efter någon minut kände jag dn märklig ländla v att det var blött vid fotändan på sängen. Jag vek upp täcket och fick se hur det stod en blodstråle 10-15 cm rakt upp från smalbenet och sängen var plaskvåt. Och som det sprutade. Under tiden jag klättrade ner för stegen så sprutade det överallt. Jag fick hämtat förbandslådan, men efter 5 tryckförband blödde det fortfarande kraftigt. Jag var tvungen att skaffa hjälp. Klockan var nu halv tre. Ambulansen var upptagen. Efter flera försök så svarade ställplatsägaren och kom över med full fart. Efter flera fruktlösa försök och massor med blod så fick vi till slut stopp på blodflödet. Jag kom så småningom in akut till vårdcentralen i Henån där dom fixade till mig. Jag hade förlorat mycket blod och blev inlagd på Kungälvs lasarett i 2 dagar. Jag fick ägna 2 månader åt att sanera husbilen och tvätta bl a samtliga textilier, dynor, mattor och gardiner. Det var nära ögat min sista resa.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Erinrar mig om hur viktigt det är att skriva ner adress och koordinater innan man går till sängs när man är ute i öde terräng eller främmande land. Både för sjukdom och ev. överfall. Och landets telefonnummer till polis, brandkår, ambulans, som ofta har helt olika nummer.
 
Toppen