• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Även vi är nya i klubben

F

F.d. 55345

Guest
Vill som nybliven medlem bara säga hej till det ”gamla” gänget. Har nu i några dagar klickat mig igenom en massa inlägg på HBKs hemsida, speciellt då Under Markisen, men att läsa allt – nej, det finns inga möjligheter.
Vår bil (vår första efter en husvagn) är en Hobby som vi haft i snart 2 år. Vi och våra två Shi Tzu-tikar trivs kolossalt bra med den.

Innan den kalla årstiden är förbi har jag en reflexion: Vi är inte ute med husbilen under vinterkylan men odlar då andra intressen. En del medlemmar berättar ju om sina diverse käpphästar och då frågar jag rakt ut om inget par i eller nära Göteborgs-området har intresse av kontakt utanför husbilslivet?

Min Johanna och jag har en rad intressen man kunde odla gemensamt under den kalla årstiden. Utöver svampplockning på hösten är fiske min största hobby – som min Johanna dock inte alls är road av. Har du samma situation, så kan du väl höra av dig. Kanske din egen livskamrats intressen går att förena med min Johannas? Och vi kan med lättare samvete fiska.
Jag har en liten båt med 2-takts aktersnurra liggandes i Göta älv norr om Kungälv.

Hej från Georg och Johanna i Lindome!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Även vi är nya i klubben

Hej och välkomna till HBK!

Andra intressen än just husbilen är ju något det ofta snackas om här på forumet. När det gäller fiske, hittar du säkert flera som har samma intresse. Jag tror det finns gott om "storfiskare" här!
Hundar verkar väldigt många ha också (inte vi dock, vi har fullt upp med två små barn...), men andra intressen är t.ex. foto, flygplan, mc, veteranbilar.
Berätta vad din sambo har för intessen så kanske det är lättare att hitta någon likasinnad!
Hälsar Annette i Vallda
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Även vi är nya i klubben

Hej och välkommna,
Ett förslag som jag kan rekommendera är att åka på någon träff. Så gjorde vi och det var på det viset vi har knutit våra kontakter.
Det blir liksom lite lättare när man träffas live. Det kommer även längre fram trådar som brukar kallas "Vad gör ni i helgen",
då blir det lite mer spontanträffar utan något speciellt arrangemang. Något som är väldigt populärt är att träffas vid Kroksjöns fiskecamping.
Nästan varje helg är det bilar från klubben där, vi har varit där många gånger fast ingen av oss fiskar.

Vi är ju nästan grannar så vi kommer säkert att mötas någonstans.
 
F

F.d. 55345

Guest
Sv: Även vi är nya i klubben

Tack, JanneEkan, för välkomsthälsningen och ditt råd. Vi kommer säkert att mötas någonstans – varför inte vid Kroksjön?
 
F

F.d. 55345

Guest
Sv: Även vi är nya i klubben

Hej, Annett, och tack för välkomsthälsningen.
Det dröjde lite innan jag upptäckte alla knappar för att inte bara tacka för ett ”inlägg” utan även för att svara.
Tack för dina råd, men vi gör kanske som JnneEkan nedan föreslår. Roligt att ha klubbvänner så nära som i Vallda. Vi kanske möts någon gång någonstans.

Hälsningar,
Georg och Johanna
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Även vi är nya i klubben

Det ser ut att bli många över på Laxaträffen i April.
Varför inte en spontanträff vid Kroksjön då?
Dom som har tecknat sig där vill ju ut och åka den helgen
Calle
 
F

F.d. 25134

Guest
Sv: Även vi är nya i klubben

Hej,
Här är ytterligare två nya medlemmar. Vi har bara haft husbil en säsong, åker bara sommarhalvåret, men trivs mycket bra med det. Just nu längtar vi till att registrera in den igen.
Tycker att detta är ett mycket bra sätt att lära sig mer om husbil o camping.

Hälsningar
Ann och Poppe
 
F

F.d. 55345

Guest
Sv: Även vi är nya i klubben

Hej!
Trevligt att klubbvänner från nära håll hör av sig. Vi träffas säkerligen vid något tillfälle – är ju nästan grannar, så att säga.

Hälsningar,
Georg och Johanna
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Även vi är nya i klubben

:music-icon::music-icon:Välkomna till Husbilsklubben.se:music-icon::music-icon:

Hoppas att ni ska trivas i och med gänget.
Ett tips är att ni kommer till Vårfisketräffen i Varberg.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t31025/
Där finns det säkert många damer som inte är så fiskeintresserade.
Ni damer kan säker bli ett litet gäng som hittar på något annat.​

:music-icon::music-icon::music-icon:
 
F

F.d. 25134

Guest
Sv: Även vi är nya i klubben

Tack för välkomsthälsningarna och tack för tipset om vårfisketräffen, hälften av oss gillar att fiska. Ligger ju dessutom bara 3 mil från oss.
Hälsningar
Ann o Poppe
 

Jan56

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
90
Medlemskap
2024
Sv: Även vi är nya i klubben

Hej, Georg och Johanna och välkomna. Se här träffar man på en gammal bekant. Jag hade dig, Georg som kursledare i några kurser i grafisk framställningsteknik i början av 80-talet nere på Stenungsbaden. Du förstår var jag arbetade då när du ser var vi kommer ifrån. Kanonstaden.

Som sagt välkommen, hoppas vi ses därute.
Mvh
Jan
 
F

F.d. 55345

Guest
Sv: Även vi är nya i klubben

Hej, Jan, och tack för välkomsthälsningen!
Ingen idé att påpeka att världen är liten, men det är den.
Det ska bli kul att ses igen vid något illfälle. I fall att du fiskar ses vi kanske på Getterön i Varberg vid havsöringsfisket – jag ska försöka haka på där. Annars blir det väl andra tillfällen – ni kanske rentav kommer ner till västkusten någon gång?

Hälsningar,
Georg
 

eddma

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
981
Medlemskap
2024
Sv: Även vi är nya i klubben

Vi hälsar också, Georg & Flessa, samt Clintan99, välkomna till denna
trevliga husbilsklubb. Vi har träffat många goa vänner sen vi gick med.
Trevliga , både bokade, spontana träffar,hoppas ni kommer att märka av
den trivsel som finns i detta underbara gäng. Vi ses där ute,

:yes: EDDY & MADDE
 
Toppen