• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED DJUL!!!

F

F.d. 30296

Guest
Hej på er!

Det är första gången vi någonsin kommer oss ut med en husbil vilket ska bli jätte spännande :) Vi har haft husvagn sen sen -90 talet, men insåg nu när jag är rullstolsburen, jag har kronisk, svår astma som gör att jag näst intill inte tål några dofter och nu är jag ny opererad och måste ha sodnmat, men det ska inte inte få hindra vår husbilsliv... Därför undrar jag ifall det är någon här som har någon erfarenhet av använda en liten pall med ljul på som gör att jag själv kan röra mig i husbilen och komma dit jag vill. Det är för många jobbiga moment för mig att förflyttas emellan bil och till husvagn, och vise versa man är ju redan i husbilen om man tex behöver på toa och eftersom min man älskade man dessutom har satt en vridstol man enkelt vrider till bildelen förflyttar sig till en smiddig pall med ljul så kan vi åter igen kampa... Och lösningen med förvaring av rullstolen är klar den ska vara längst bak rullstolen där cyklar egentligen ska vara

Har länge velat ha en husbil och nu slog vi till. Så nu är det till husbils medmänniskor vi vänder oss för att få ens om det är på rätt ställe jag är SÅ VET NI AV NÅGON SMIDIG LITEN PALL PÅ hjul SOM ÄR LÄTT ATT DRAS SIG FRAM PÅ TAR VI TACKSAMT EMOT ALLA TIPS VI BARA KAN OCH SÅ sen FÅR VI PRÖVA OSS FRAM TILL VAD SOM KÄNNS BÄST I SLUTENDAN :oops: Mvh Anneli & Jonas från Norrbotten
 
Senast redigerad av en moderator:

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Är rullstolsburen , så jag tämte mig en li pall med ljuls osm jah kan tra mi frem

Hej!
Det första jag kom att tänka på är något som kallas Montörstol/Montörpall osv. Det jag hittade på nätet är dessa Hjulpall/Montörstol | AJ produkter

Köp din montörstol i vår webshop. Snabb leverans.

som jag tycker är ohemult dyra om man bara vill prova. Sedan hittade jag 193678 Montörstol, Universal Reservdelar & Biltillbehör - Skruvat.se Bildelar pÃ¥ nätet

och slutligen denna 193677 Montörstol, Universal Reservdelar & Biltillbehör - Skruvat.se Bildelar på nätet

Som även finns på Tradera Montörstol, Universal pÃ¥ Tradera. Övriga bilverktyg | Bilverktyg |

Du får kontakta någon säljare för att få veta hur hög den är.
//Conny
PS
Det är enkelt att sätta länkhjul på en pall för att prova Allt för hemmafixaren. Handla online. Allt till vänliga priser - clasohlson.com
DS
 
F

F.d. 30296

Guest
Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED LJUL!!!

Hej på er HUSBILKLUBBEN!

Det här är allra första gången någonsin vi är med i någon husbilsklubb och det känns riktigt spännande och lärorikt... För här har jag minsann sett att man kan få många goa och bra tips... Det verkar vara en trevligt och mysigt stämning här som vi sätter stort värde på...Det tackar vi för :D Nu till min allra första fråga och jag hoppas att jag skriver in den i rätta forumet annars kanske ni har överseende med att vi är nya och oerfarna :confused:

Det är första gången vi har skaffat oss en husbil, det blev en Adria Coral 590 DS -02 det ska bli bli jätte spännande :D Vi har haft husvagn sen 1990 , men insåg nu när jag är har blivit rullstolsburen och jag har kronisk värk, svår astma som gör att jag näst intill inte tål några dofter alls och måste ha sondmat pga av väldigt svåra hypoglykemier,( väldigt lågt blodsocker) men vi ville inte att det ska hindra vår frihet att campa och inte hindra oss från att pröva något helt nytt med en husbil :)

Därför undrar jag ifall det är någon här som har någon erfarenhet av att använda en liten pall med hjul som är lätt och smidig, som gör att man själv kan dra sig fram i husbilen och komma dit man vill. Det är för många jobbiga moment att förflyttas emellan bilen till husvagnen eftersom man redan sitter i husbilen och behöver bara vrida passagerarstolen och förflytta sig till pallen med hjul på och dra mig dit jag vill tex på toa eftersom min man älskade make har satt en vridstol på den.
Stolen är enkelt att vrider till bildelen och sen förflyttar man sig tillsmidig pall med hjul på och det går nog som en går nog som en dans när man lärt sig hur man ska göra,eftersom vi bestämt oss att gör detta kan vi nu komma oss ut och campa igen och känna oss fria...Lösningen med förvaring av rullstolen är klar den ska vara längst bak där egentligen cyklar ska vara, men där blir rullstolen inlindad och förvarad :)


Har länge velat ha en husbil och nu slog vi till. Så nu är det till er husbils med människor vi vänder oss till för att få höra om någon av er har någon som helst erfarenhet av en pall med hjul på sig som tar minimal plats om NI vet av någon färdig eller om ni vet någon som gör såna bara den tar liten plats och är lätt att rulla eftersom jag är svag i mina händer VI TAR TACKSAMT EMOT ALLA TIPS VI BARA KAN OCH SÅ FÅR VI PRÖVA OSS FRAM TILL VAD SOM KÄNNS BÄST I SLUTÄNDAN :oops:

Mvh Anneli & Jonas från Norrbotten Tack på förhand och med en önskan om att ni får ett riktigt härligt sommar väder med sol, värme och en UNDERBAR höst :yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 30296

Guest
Sv: Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED LJUL!!!

HEJ & TUSEN TACK FÖR DITT SNABBA SVAR...Den stolen ser inte alls tokig ut... Min man ska kolla upp den och se ifall den passar vår husbil :)

Mvh Anneli
 
F

F.d. 30296

Guest
Sv: Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED LJUL!!!

Tusen tack för snabbt svar, och många fanns det att välja mellan... Ska kolla upp vilken som verkar pass bäst!

Mvh Anneli
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED LJUL!!!

Hej!
Kanske enklast att leta efter en pall som du tycker passar dig
och montera hjul på den

MVH/Jocko:mcride:
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED LJUL!!!

Hej!
Kanske enklast att leta efter en pall som du tycker passar dig
och montera hjul på den

MVH/Jocko:mcride:

Tänker likt den vagn som man har drickabackar på
en fyrkantig ram med fyra hjul
MVH/Jocko
 
F

F.d. 30296

Guest
Sv: Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED DJUL!!!

Tänker likt den vagn som man har drickabackar på
en fyrkantig ram med fyra hjul
MVH/Jocko
Jag får super bra tips av er här, men det lutar nog åt den på Biltema :D
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED DJUL!!!

Tyvärr ser jag att du bor i Boden och jag i andra sidan Sverige, Lilla Edet. Jag är smed och kunde tillverka exakt den stol du vill ha. Ritva är handikappad och jag har anpassat HB.n efter hennes behov. Vi har med oss en permobil på alla våra resor.
Trevlig semester
 
F

F.d. 30296

Guest
Sv: Är rullstolsburen , BEHÖVER TIPS PÅ EN LITEN SMIDIG PALL MED DJUL!!!

Nämen å tack vad gulligt av dig att du hade kunna tänka dig att gör en i personliga mått åt mig, men vem vet, vi har ibland passerat Lills Edet när vi brukar besöka syster i Göteborg, då kanske om den på biltemas inte passar eller blir vad jag tänkt mig, så rätt vad det är så kanske jag beställer en av dig är inte så hemma än här på husbilsklubben, men skickar med min mil till dig och du får jätte gärna uppge ditt namn mail el tel nr ifall det skulle kunna bli en beställning... Vet inte dom uppgifterna kanske redan finns någonstans här på forumet... Har inte riktigt haft ork har legat länge på lassa nu och är där än så att ta in all information och samtidigt ligga inne är lite jobbigt...

Då kan vi ju diskutera pris med om det skulle bli aktuellt... TUSEN och Åter tusen Tack för att du hörde av dig.

Mvh Anneli :D

pottipottis@hotmail.com
 
Toppen