• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är ni stolta över er kommun?

F

F.d. 4272

Guest
Efter att åkt vättern runt två gånger på kort tid och upplevt den ena efter det andra pärlan så som Karlsborg och Hjo så undrar jag följande: Vad har invånarna i kommuner runt vättern för stora industrier som inbringar stora skatteinkomster. I Oxelösund har vi SSAB som faktiskt tillverkar världens bästa slit stål tex. hardox, weldox, tolox, armox. Och dessutom en framtidstro från en VD att bli NR1 när det gäller djuphamn. MEN VART TAR PENGARNA VÄGEN? I flygblad så talar kommunen om att det ska besparas på blomster, städning och div åtagande? Som vi tidigare har skrivit så fick vi grannarna med oss på en tur runt, just vättern. Deras kommentar var, varför kan inte vi i Oxelösund erbjuda gästhamnar som kommuner runt vättern? Rent, snyggt, restauranger, öppettider, pitoresk miljö. Ja varför, kan det bero på att kommunen äger 50% av hamnen, SSAB 50%.
SSAB tillhanderhåller många trygghet så som lön och andra förmåner, som dom ska ha.

Men vi som inte har inkomst från SSAB eller OHAB, tycker ni som ordförande i kommunen, skyll er själva, ni bor i en stor bruksort.

Oxelösund från sin bästa sida är pitoreskt, från sin värsta sida........ingen kommentar, men som jag har gjort, erbjudet kommunalrådet i Oxelösund på fest, jag bjuder på grillat med tillbehör, gäster bär ljus klädsel, som efterrätt gissar vi kulör på klädseln. Ingen respons, mer än från kommuninvånare som tycker att man GNÄLLER. Man kan inte vädra, inte hänga tvätt, inte sitta ute i solen spontant, utan att torka av stolar eller dyl.
Ska jag ge upp och flytta?


Ge ett bud, ni som tycker man gnölar.

////// JONNY
 
F

F.d. 4424

Guest
Sv: Är ni stolta över er kommun?

God morgon Jonny!
Du frågar i rubriken om vi är stolta över vårr kommun. Ja jag är mycket stolt över "min" kommun, jag är mycket stolt att vara Örebroare. Vi har en alldeles underbar stad som förskönas varje år av massor av blommer på alla upptänlkiga sätt. Vi har underbara strövområden i och runt staden. Vi är en av de bästa cykelstäderna i Sverige. Jag är ganska nöjd med det som våra kommunpolitiker åstakommer, även om det finns mera på önskelistan. Jag försöker se det positiva i kommunen.

Du frågar om du skall kasta in hansken och flytta, det lär inte lösa Oxelösunds problem. Angagera dig som fritidspolitiker så kan du i det lilla påverka kommunens beslut.

Om ingen gnölade eller gnällde skulle vi nog ha det bra mycket sämre i våra kommuner, så släpp inte taget.

Oxelösund måste väl vara så mycket mer än djuphamn, småbåtshamn och smutsiga stolar. (Smutsiga stolar har vi i Örebro också men det har vi alltid skyllt på tyska kolverk, men det kanske är Oxelösund som skall ha skulden.) Ni har ju skärgården och Östersjön och strömmingen. Har den gått till än?

Försök se det lite positivt och jag tror att du finner mer att stanna i Oxelösund för än att flytta för.

Ni är mycket välkomna till Örebro. Om ni då slår en signal så kanske jag får chansen att visa mitt Örebro som jag är så stolt över. Cykeln är då ett bra kompliment till husbilen.

Bästa hälsningar KalleW 320
 
Toppen