• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är ni nöjda med Folksam

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.142
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej
Blir nyfiken vilket bolag du anlitar som har ett sånt bra pris.
Hej....
Ja du.... Det är där säkert många som vill veta....
Genom alla mina år här i hbk har jag lärt mig många fina saker.. :yes:
Och en av dem är att aldrig berätta bla om mina smultronställe eller var jag hittat ett billigt försäkringsbolag.
Vi vet ju hur Folksam ökade priserna ju fler som gick över till dem.
Ett tag var caravan clubs husbils försäkring billig.... Idag har många lämnat CC. För att söka efter en billig hb försäkring...
Så du får verkligen ursäkta mig för att jag inte lämnar ut namnet på försäkringsbolaget...
Hoppas du själv löser frågan... Lycka till
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Tänk på att maskinskadelen i helförsäkringen bara gäller tills bilen är 8 (10) år. Omfattar allt utom bodelenoch innebär stora kostnader när något går sönder ( t ex motorhaveri, växellåda etc), men oftast är kyl, värmare mm undantagna.

Finns det något bolag som täcker detta även för lite äldre bilar.
Kolla Midland Oil när det gäller försäkring för motorhaveri.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Att hålla fast i samma bolag år efter år är bara bra för försäkringsbolagen, varje år när mina försäkringar(4) förfaller gör jag en ny upphandling, och det slutar för det mest att det blir ett nytt bolag nästa år, mängdrabatter är inte heller speciellt lönande, utan jag väljer bäst/billigast,har haft ett fåtal skador under senaste åren och ersättning har aldrig varit ett problem.
Folksam då ,jag har aldrig haft försäkringar där,dom är genomgående för dyra.
 
Toppen