• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Hej på dig Ludde!
Bilen ni tittat på i Fritsla verkar mycket fin och den har bra utrustning. Ett stort + är värmen med spillv.tank i uppvärmt utrymme och det stora kylet med separat frysfack. Får du med nya däck och ev lite prut till så verkar det väl ok. Personalen på Codat, försäljare som verkstad är mycket trevliga. Vi har gjort 2 affärer där. Aldrig några problem. OBS detta är min åsikt.
Hälsningar Ingemar "Abben"
PS Ni måste meddela hur det går med affären DS
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Hej Ludde, hoppas att ni hitter rätt i djungeln! Ni har ju både ganska klart för er vad ni söker och har fått många goda synpunkter här på forumet. Här är ytterligare ett:

När ni väl hittat rätt objekt hos rätt leverantör, så bör ni vara noga med att alla manualer och tekniska underlag är de rätta och kompletta, och att det i köpehandlingarna otvetydigt klart framgår vad som gäller i garantifrågor. Tidsmässigt och omfattning, hur gången av ett garantiärende är, vart och hur man vänder sig och hur ansvarsfrågorna eventuellt fördelar sig på fler parter än den ni köpt bilen av.

Nå´n gång säljer ni bilen i er tur, då är dessa frågor också väsentliga för köparen.

När man hämtar bilen måste man vara noggrann och "klar i knoppen"!! Säger jag, på förekommen anledning och litet klokare i dag än jag var i motsvarande situation.
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Svårt att vara klar i knoppen när man är sugen på nått roligt.

Rekommenderar att uprätta en utförlig checklista det är enda chansen att få med det man vill ha reda på, så är det i alla fall för mig annars dyker en massa frågor upp i efterhand.

God fortsättning Roger
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Eftersom ni har små barn vill jag även tipsa om att det är viktigt att barnen ser ut bra (att de ser bra ut förutsätter jag :snowman-2-icon:). Vi har två barn, 11 o 13 år, och de klagade på detta i somras när vi hyrde en Burstner A 532-2. Det som försämrade sikten från baksätena var bla dubbelgolv, fönsterplacering och för avskärmat mot hytten. Detta var en viktig fråga för oss när vi nu köpte en Burstner A576 -06 i höstas. I vår bil är det dessutom bättre hörbarhet mellan fram och baksäten.

Vi valde dessutom en bil med våningssängar där barnen stormtrivs.

Kolla in http://www.husbilen.com där vi köpte vår bil. De har en del barnvänliga bilar till bra pris.

Det är mycket att tänka på och svåra val.

Lycka till!

Hans
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Hej de enda som jag reagerade på är Citat "bilen vi egentligen vill ha inte finns"jag hade legat lågt och letat efter rätt bil, De finns hur mycket husbil som helst i Sverige som nästan passar ,annars blir de nåt liknade typ "vi skulle".
Lycka till Mikael o Carina

ps en affär för 450000 är ingen liten affär å blir "större" om de blir fel bil!

:spinny:
provhyr!
 
Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

:wub:
Hej igen alla!
Tack för alla era synpunkter, det har varit jättebra att få andras syn på saken.
Speciellt tack till Dennis och Kerstin för tipset! Det har nämligen blivit ett köp nu för oss, vi var och tittade på den som Dennis o kerstin tipsade om, och vi slog till.
Den hade i princip allt vi ville ha (modellen var identisk med den i Fritsla). Det enda som inte fanns var Aldes vinterkomfortpaket, men med golvvärmen och Trumapannan + Webastovärmaren + uppvärmd spillvattentank, så kommer det att räcka för oss att campa på vintern. Skulle det bli riktigt kallt får vi väl ställa in ett kupéelement!
Dessutom fanns det markis med förtält, extra lås på dörren (en bygel som man fäller fram framför dörren), narkos+gasollarm, gasolugn, backkamera, extra fläkt i ducsh, extra stor dieseltank (135l) och ytterligare lite annat.
Vi har köpt privat, men varit o fukttestat den, och den var OK. Den skall dessutom provtryckas vad gäller gasoldelen i morgon. Sen var den en årsmodell yngre än Fritslabilen (kanske inte spelar så stor roll, men ändå), och hade bara gått 4400 mil. Den var lika välaktad o fin som den i Fritsla.
Vi känner oss mycket nöjda med den och tror iallafall att vi gjort en bra affär. Priset slutade på 435´ efter prut!
Sen kan man ju alltid disskutera detta, och säkert finns det nån som vet nån som skulle varit billigare, men vi tror ändå inte att vi betalat för mycket för den, och hittar man nåt bättre, kan man ju alltid byta!
Vi kommer nu att gå med i Husbilsklubben som medlemmar, och ser fram emot att kanske få träffa några av er därute!
Många glada hälsningar från Annette o Egon i Kungsbacka!
:spinny:
 
F

F.d. 6657

Guest
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Grattis till er nya husbil och er nya fria fritid/semester, Annette&Egon.
H. Olof
 
F

F.d. 10750

Guest
Sv: Är detta ett bra pris på en beg. Dethleffs 6840 -02?

Jag köpte min A6971 -06 fabriksny i Tyskland med alla garantier precis som i Sverige jag betalade dessutom svensk moms och den står mig i ca 450000:- med mycket extra utr som ac fram och bak farthållare airbag passagerare svängbara pilotstolar microugn stereo mm.Det är inget att vara rädd för om man handlar av auktoriserad handlare.
Lycka till med er nya husbil!!
 
Toppen