• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är det så lustigt??

F

F.d. 4807

Guest
Har tre barn, man och husbil, mannen jobbar mycket så jag åker själv med barnen på lite turer med husbilen, ibland åker jag inte så långt så att maken kan pendla med personbil och komma till oss på kvällarna.
Nu är min tanke, reaktion, fråga..
Varför stirrar nästan alla campingvänner när jag som ensam kommer med mina barn till en camping? Jag undrar också om det stirras lika mycket när en pappa kommer med tre barn?:confused:

Inte för att jag blir arg eller så men det känns lite konstigt.

Så nu är min fråga:

Finns det inga andra mammor eller pappor som åker ensamma med sina barn?

Tjing tjong, vi kanske ses i sommar!

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025
Sv: Är det så lustigt??

Tjing Tjong
Visst är det så vi kollar o fantiserar om alla runt om oss.
Tror du ja, vi är bara intresserade av dig o ditt följe, att du inte har din man med o att du bara är kvinna, va då såna synpunkter hör en forntid till.
Kom o prata med oss.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Så här tror jag

När du kör husbil ensam med tre barn så får du beundrande blickar för att du vågar dig ut ensam med husbilen och barnen.:)

Om din man gör samma sak så tittar folk för att han ger sig iväg ensam med tre barn. Att han kör husbilen är ju självklart!!;)

Vi lever fortfarande kvar med sådana värderinga, tyvärr. Jag hoppas att du fortsätter att ge dig i väg med husbilen och barnen. Vi behöver fler tuffa tjejer som gör som du.
:yes:
Eva, som inte kan förstå varför inget egentligen har förändrats?

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Det är väl inte så konstigt. Steriotypen för folket i framsätena på en husbil är ett par 60+, mannen kör, har glasögon på näsan och bär fiskarväst. Hustrun sitter vid sidan om och läser kartan.

Men bry dig inte om det!

Hälsningar

håkan

F

F.d. 14924

Guest

Jag tror inte det har så mycket att göra med att du åker själv med barn . Är man på en camping så är ett av nöjena för alla och envar att kolla in nykomlingar på campingen. Det ligger nog i den mänskliga naturen.

Hade husvagn en säsong för ett par år sen. Jäklar vad det kollades o spanades när vi skulle "angöra" en camping. En gång när vi anlände till en camping i Norge blev vi totalt utskrattade när vi anlände med vår Cabby 71.a. :twitcy:

Skönt med husbil o fricamping ibland. ;)

/Mattematt

Senast redigerad av en moderator:

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030

Hej.
I min hustrus ungdom var mor och två döttrar ute och campade, på den tiden i tält.
Pappan jobbade och skulle ansluta senar vid just denna händelse.

In på campingen rullar bilen till sin tilldelade plats.
Allt väl.
Ur bilen kliver mor med två stycken döttrar, men ingen man?

Tar upp ett stort tält, ja ett STORT tält.

Intreserade följer det hela med menande blickar och nickar.

På cirka 2-3 minuter stod allt på plats!

Qvinnor kan!

Jo det var så att att familjen bland annat hyrde ut tält på den tiden.
Så när tälten återkom från uthyrningen slogs det upp för kontroll.
Där av vana att hantera tygstyckena.
Många tält blev det.

Stephan

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej på dig!

Jag kör alltid vår husbil, min man sitter där bak...För ett par veckor sedan var jag ute bara med min dotter, vi hade GÖRMYSIGT!!! Stå på dig, visst kan vi tjejer köra husbil!!!
MVH Annette

F

F.d. 3088

Guest

Har tre barn, man och husbil, mannen jobbar mycket så jag åker själv med barnen på lite turer med husbilen, ibland åker jag inte så långt så att maken kan pendla med personbil och komma till oss på kvällarna.
Nu är min tanke, reaktion, fråga..
Varför stirrar nästan alla campingvänner när jag som ensam kommer med mina barn till en camping? Jag undrar också om det stirras lika mycket när en pappa kommer med tre barn?:confused:

Inte för att jag blir arg eller så men det känns lite konstigt.

Så nu är min fråga:

Finns det inga andra mammor eller pappor som åker ensamma med sina barn?

Tjing tjong, vi kanske ses i sommar!

Hej

Njutbart att läsa ditt inlägg, det är ju så här det skall vara. Vem bryr sig vad andra tycker livet går fort :D

Gurra

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025

Jag åker själv och har 3 barn och vet just vad du skriver om.Det är vell så att husbil är ganska nytt att barnfamiljer åker här i sverige. Och att man (om man nu kommer ensam ) är ensamstående har råd med dessa dyra saker kan dom nog inte förstå.Sen tror jag som många att det är mest mannen som kör ,men det kan ju bara vi tjejjer ändra på. Endera dagen står man där själv av olika orsaker och då ka man inte bli sittandes och tro att alla roliga upplevelser är över. Nej nej det är ju det man ser fram emot när allt är grått .sussi

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Prøv å legge merke til hvem som kjører i tyske husbiler - som oftest er det en kvinne! Kan henge sammen med at mange av mennene gjerne vil ha en øl eller flere til lunch, og at jeg ikke er på veien før etter at tyskerene har inntatt sin lunch (mittagessen).

F

F.d. 15719

Guest

Alla mammor som häckar i sommarstugan med barnen i väntan på maken syns ju inte på samma sätt men har väl länge varit ett vanligt fenomen i Sverige.

Mycket nyfikenhet på campingplatser och framförallt öppen exponering.

Dina barn kan vara lyckliga som har en mamma som kan, det kommer dom att minnas som en underbar barndom!

/elisabeth

F

F.d. 3297

Guest

Naturligtvis tolkar du blickarna som beundrande!
(annars vore du väl inte kvinna?)

"Lunsch trinken"? nej tack, jag vet att när det är dax för
matlagning för kvällen så får jag 3 kylda burkar öl.
Det brukar räcka om vi ska fortsätta nästa dag.

Visst, jag, kör för frugan har först i somras lärt sig köra
min volvo med automatlåda. hon är uppvuxen med manuella lådor.

Så småningom så kanske hon vågar sig på kombinationen
3 tons fordon, diesel och rattväxel. Men tills dess får jag köra.

Å andra sidan får jag inte sticka näsan i köket när hon är med!
Fast om jag "e´me´grabbarna" så är det jag som försvarar "mitt kök"!
Konstigt nog utan problem? Fast disken får de andra ta hand om.

F

F.d. 10115

Guest

Jag tittar på alla fruntimmer...oavsett om dom har gubbe eller inte:yes:

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Förmodligen glor dom för att det är ovanligt med ensamma fruntimmer i husbil och i ditt fall med barn också. För egen del skulle det aldrig falla mig in att åka på husbilstur ensam. Ett skäl är att jag skulle bara ställa bilen rätt upp och ner och inte vare sig våga använda gasol eller veta hur alla knappar skulle sättas på. Jag är en bekväm fegis som gärna har maken med av många skäl. Men det är modigt av dig.

Sussie

F

F.d. 29862

Guest

Visst finns det det! Campa på bara!
Lars

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Du är en självständig kvinna,

Min fru gjorde likadant när vi hade husvagn. Hon kör även våran husbil. & då (sover) jag ibland.

Toppen