• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är det någon som har åkt överAndorra

F

F.d. 12848

Guest
Jag tänkte att åka över Andorra hem, kollar Fransmännen vad du har med dig över gränsen eller är det en vanlig EU gräns. undrar Illåsen

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Sv: Är det någon som har åkt överAndorra

Hej. Vi åkte över Andorra på vägen ner till Spanien. Den spanska tullen kollade alla bilar från Andorra och jag tror att fransmännen gör samma sak. Andorra är inte ett EU-land även om de använder Euro som valuta. Dessutom så är sprit och tobak billigt i Andorra så tullen är ganska intresserad av de varorna. Passa på att tanka innan du lämnar Andorra, drivmedel är också billigt där och det frågar de inte efter. Undvik att åka på helgen, det är mycket fransmän på väg hem då efter helgutflykter till Andorra och köerna är jättelånga. Annars rekommenderar vi Andorra, det är väl värt ett besök även om det är backigt. Trevlig resa.

Roland o Ingegerd

D

Deleted member 11118

Guest

Spanska tullen kollade alla bilar, när vi kom där för några år sedan.

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025

Vi har varit i Andorra 5-6 gånger men åkt från och till Frankrike vid samtliga tillfällen. Har aldrig blivit stoppad men den kan självklart vara tillfälligheter.
Pass upp om det är dimma eller låg molnhöjd som vi drabbades av vid ett tillfälle.
Noll sikt och 5 grader.

Mvh
Nenne

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag tänkte att åka över Andorra hem, kollar Fransmännen vad du har med dig över gränsen eller är det en vanlig EU gräns. undrar Illåsen

Jag har alltid blivit stoppad åt båda hållen. Jag har varit 4 gånger där. Ofta problem med parkering. Undvik helgerna. Snön håller sig kvar länge, kolla före du åker.

Toppen