• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är det någon som går på dylikt?

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025
Hej.
Jag hoppas du får detta epost i tid för jag skriver det med tårar i ögonen från City
Center Biblioteket i London. Jag är ledsen att jag inte informerade dig om min korta
visit till London före jul. Jag kom hit för ett brådskande möte som krävde min
närvaro. Olyckligtvis blev jag rånad i parken vid mitt hotell och alla mina
kontanter, kreditkort och min mobiltelefon stals men lycklingtvis ha jag kvar mitt
pass. Jag har varit på ambassaden och hos polisen men jag får ingen omedelbar hjälp
av dem. De säger att jag måste vänta två veckor för att deras utredning skall bli
klar och mitt flyg går tillbaka om några få timmar. Jag har allvarliga problem med
mina hotellkostnader och får inte lämna utan att hotellräkningen är betald!
Snälla, jag behöver snabbt hjälp med ett lån på 1500 (Brittiska Pund)vilket
motsvarar 17000 SEK för att ordna upp detta- Sen kan jag snabbt ta en taxi till
flygplatsen. Jag vill inte att någon ska veta om denna situationen därför är det
bara till dig jag vänder mig och jag litar på dig! Snälla- överför pengarna till mig
via Western Union för då behöver jag bara visa mitt pass som identifikation. Använd
nedanstående detaljer för överföringen:

Namn : Berit Johansson
Stad: London
Country: United Kingdom
Summa: 1500 Eng. Pund motsv: 17000 SEK
Du får dina pengar tillbaka så snart jag är hemma igen!
Jag vänta på ditt snabba svar/
Med vänliga hälsningar
Berit

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är det någon som går på dylikt?

Alla sätt är bra utom de som inte ger nåt!
Hon kunde ju meddelat sitt konto.

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027

Hej
Nisse

Brukar du ha med dej kakaduan när du åker husbil?

Hälsn Stellplatz med gultofs-kakadua:)

Olle Jonsson

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025

Om ett sådant brev landar hos tillräckligt många så vem vet, något napp kan det bli. Den siste idioten är inte född än, som det heter.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Kakaduan är alltid med och sköter den inre bevakningen!

Vad kul! Jag har haft blåpannad amazon och grå jacko en gång i tiden, samt nymfparakiter och undulater. Nymfparakit ä lite lik kakaduan i sättet och utseende. Fåglar är härliga!
Fast det blir ju rätt stora blaffor efter papegojor, hur gör du med bilens klädsel?

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

De gånger hos skiter utanför buren blir det mest på golvet.
Blir det på klädseln är det enklast att låta det torka och sedan ta det med dammsugaren.
Det är bra med elverk!

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

Vi hade en blå-gul ara i över 30 år. Vi trodde i över 20 år att Pettsson var en "han" till han la ett ägg. Tur att vi inte behövde byta namn.

DSC_4391 (Small).jpg
Min lillebror på besök 1969

DSC_4392 (Small).jpg
En av mina bilder av Pettsson användes då på en affisch för fågelutställningen i Stockholm.

Diabilderna är tagna med en 6X6 kamera. Jag har fotograferat av dem med Nikon och ljusbord.

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest

Vi tog över en rödpannad amazon som var lätt mentalsjuk i vår ungdom. Kan bara säga att vi inte visste vad vi gav oss in på. Det visste förhoppningsvis inte pippin heller.

Hon (tror vi) hade framlevt sitt liv i en liten rund bur. Hon skrek HELA TIDEN! Och plockade sig naken på buken. Dessutom bet hon allt som kom i hennes väg - hon var helt livsfarlig!

Vi lämnade henne vidare till en släktning. Efter något år rymde pippin och återfanns aldrig.

Senast redigerad av en moderator:

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

Vi tog över en rödpannad amazon som var lätt mentalsjuk i vår ungdom. Kan bara säga att vi inte visste vad vi gav oss in på. Det visste förhoppningsvis inte pippin heller.

Hon (tror vi) hade framlevt sitt liv i en liten rund bur. Hon skrek HELA TIDEN! Och plockade sig naken på buken. Dessutom bet hon allt som kom i hennes väg - hon var helt livsfarlig!

Vi lämnade henne vidare till en släktning. Efter något år rymde pippin och återfanns aldrig.

Jag skulle också skrikit hela dagen om jag hade fått sitta i en för liten rund bur.
I dag skulle jag aldrig skaffa en goja till. De hör hemma i frihet i tropikerna. Man lär sig med åren. :)

F

F.d. 2577

Guest

Jo jag gick på det! Mest goja.
Leffe

Senast redigerad av en moderator:
Toppen