• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det många som bor i bilen året om?

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: Är det många som bor i bilen året om?

Hej Susanne!
Vi flyttade in i husbilen den 4 augusti med föreställningen att det skulle vara för en kort tid. Men nu eftersom tiden gått finner vi det bara bättre och bättre och kommer inte att flytta in i någon lägenhet. Vi kan bara rekommendera flera att göra samma val. Hör gärna av Er om ni har funderingar.

Kurt & Margot

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag själv har väl inga funderingar i nuläget jag bara var lite nyfiken på om det var så att många bodde i sina bilar året om.Man läser ju att många är neråt nu.Ha det bra./susanne:)

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025

Hej!

Vi flyttade till en campingplats och husvagn för snart nio år sedan och har aldrig ångrat oss. Vi saknade dock resandelivet och införskaffade ytterligare en husvagn för resor i Sverige och Europa. Resehusvagnen har nu bytts till husbil och det känns som en riktigt bra kombination, bo i husvagn och resa med husbil - toppen! Vi har aldrig saknat boendet i lägenhet eller hus!!

Hälsningar

Barbro

F

F.d. 9520

Guest

Hej!
Jag, Ylwa, skulle inte ha något emot att bo i husvagn på en camping och sen använda husbilen för att åka runt i. Men vi är ju två och Tapio vill absolut inte det. Men vi har kanske inte riktigt pratat klart om detta!
:twitcy:

F

F.d. 3581

Guest

Kurt o Margot o Barbro.
Bor ni på campingar nu?

I Sthlm o Eskilstuna ??
Eller flyttar ni runt till olika platser ?

Mvh
Dag
ps
jag har länge haft liknande funderingar så man är lite nyfiken..
ds

Senast redigerad av en moderator:

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024

Jag bor i bilen under veckorna. Kommer hem till helgen och hälsar på. Eller förnyar maten och tar med kära hustru ut i naturen. Vi är lika tokiga båda två. Vi gillar detta med husbil helskarpt. Emellanåt så kommer Yvonne ner till mig och stannar någon vecka. Det är fint må ni tro. Sen är det ju det där med huset. Pannan och andra måsten. Underhåll av det hela kallas det visst. Har faktiskt börjat att fundera på att sälja och leva med bilen på heltid. Kruxet är väl att det är några år till att försörja sig. Men tanken finns där och kommer allt närmare för var dag.
Samtidigt så måste jag erkänna att jag inte gärna läser det som kommer söderifrån (spanjen m.m) Jag blir verkligen AVUNDSJUK.

Hej Vänner och ha det!

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Som sakts - den 4 augusti flyttade vi in i husbilen. Vi bor på Ängby Camping -och trivs fantastiskt bra. Anledningen till att vi bor i Stockholm är att vi arbeten i stan. Under helger åker vi gärna på någon träff med andra husbilsvänner eller till barn och barnbarn.

Margot & Kurt

Senast ändrad:

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025

Hej!
Vi bor fast på en camping hela året. Det började med att vi ville "pröva på" under ett år så vi sa upp lägenheten och skaffade ett förråd för möbler och andra grejor. Det året har snart blivit nio, förrådet finns kvar men möbler och mycket annat har vi gjort oss av med.

Vi har under det senaste året bytt husvagn till en större och även flyttat från Vilsta camping i Eskilstuna till en mindre, naturskön camping i Sundbyholm en mil utanför Eskilstuna. På båda ställena är det ungefär 10 - 15 stycken som bor permanent.
Vi har aldrig ångrat att vi valde att bryta upp från traditionellt boende till ett litet mer udda.

Husvagnen står där hela året, men snart nog märkte vi att vi ville fortsätta att resa och campa, både på helger och semestrar så därför införskaffades en annan gammal husvagn som vi har rest mycket med, både i Europa och Sverige. Den har nu bytts till husbil och det ska bli jättespännande att börja använda den..

Vi jobbar fortfarande båda två men till sommaren blir vi hellediga och blir då vagabonder på riktigt, men husvagnen i Sundbyholm kommer att bli vår fasta punkt, även i fortsättningen..

Hälsningar

Barbro

F

F.d. 3581

Guest

Tack, båda för era inlägg.
Mycket spännande att höra hur ni bor.

Mvh
Dag

Toppen