• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är det inte underligt.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Onsdagen 25/01 dog min kära svägerska Fredagen 27/01 fick vi ta bort vår älskade lilla hund 28/01 fira min 70 årsdag med släkt och vänner.
Från sorg till glädje på ett par dyngn.
Ta bort en vän man haft i 14 år gör så nästan hjärtat brister bara nicka åt vetrinären låta din vän sommna in för alltid är allt man förmår.
Tur att min fru och son var med och tog över när det brast för mig
Men det är av respekt och kärlek till djuret du ser till din väns bäst hur ont det än gör.
Vi har haft 5 hundar så nu får det vara bra skulle inte orka en gång till.
Livet är inte lätt att förstå smeker dig ibland men slår med samma hand.
2179
Lillian,Robin och Reidar

Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Är det inte underligt.

Beklagar djupt de förluster ni drabbades av på så kort tid, men vill i mörkret ändå gratulera på födelsedagen!!

Vi har ju fått lämna iväg en grusgrabb till hundhimlen 2010 men fasar för kommande avsked! Gamlingarna 15 och 13,5 år hoppas vi ändå att vi får behålla en tid till. Men, när man ser att livsglädjen avtar så är det ju vår tunga plikt att fatta beslutet.

Sköt om er och fundera ändå på en ny fyrfota kompis! De ger ju så mycket, både glädje och motion m m

fru hianders/Inger

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Beklagar djupt de förluster ni drabbades av på så kort tid, men vill i mörkret ändå gratulera på födelsedagen!!

Vi har ju fått lämna iväg en grusgrabb till hundhimlen 2010 men fasar för kommande avsked! Gamlingarna 15 och 13,5 år hoppas vi ändå att vi får behålla en tid till. Men, när man ser att livsglädjen avtar så är det ju vår tunga plikt att fatta beslutet.

Sköt om er och fundera ändå på en ny fyrfota kompis! De ger ju så mycket, både glädje och motion m m

fru hianders/Inger
Ja det är rätt fyrfotingarna är sanna vänner de ärligaste mäniskans bästa vän.
Motion blåser som domare på isen och fotboll.
Ljus i mörkret när jag blåste min första match efter det tråkiga som hänt oss ställde båda lagen sig i mittcirkeln och klämde i med Ja må du leva ut i hundrade år. Jag fyller 29/01 då var jag på isen igen livet måste gå vidare hur det än är.
Ja det värmde.
Reidar:msn_embarrassed:

T

Teddi

Guest

hej reidar,,vi lade in samma ämne samtidigt,,men de känns väl bra att kunna ventilera såna händelser här ihop med husbilsvänner,,tänk,,ja själv är inne på min fjärde hund reidar,,ock också velat sluta,,men ja klarar inte detta,,längtan efter nån ny kompis växer sej allt starkare,,
så slutar de att man står där med en ny kompis,,ock är så otroligt glad för denna nya varelse,,

hoppas ni också orkar ta nya tag,,men idag går mina tankar till dej ock lilian också,

,varma hälsn,,teddi,,

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

hej reidar,,vi lade in samma ämne samtidigt,,men de känns väl bra att kunna ventilera såna händelser här ihop med husbilsvänner,,tänk,,ja själv är inne på min fjärde hund reidar,,ock också velat sluta,,men ja klarar inte detta,,längtan efter nån ny kompis växer sej allt starkare,,
så slutar de att man står där med en ny kompis,,ock är så otroligt glad för denna nya varelse,,

hoppas ni också orkar ta nya tag,,men idag går mina tankar till dej ock lilian också,

,varma hälsn,,teddi,,
Ja livet går vidare så är det men 70 år nu man skall ju överleva hunden är en bra riktlinje om man skaffar en ny hund.
ja som en god man sa till mig en gång.Jag grät mer när hunden gick bort än när han miste sin egen bror.
Visst är det konstigt hur vi upplever olika saker och ting här i livet
Nej nu får det vara bra inget mer djur för oss hur gärna vi än skulle kunna tänka oss en ny kompis.
Kram på er alla.
Reidar

F

F.d. 17941

Guest

Ibland slår ödet hårt... Känner starkt , för din egen känsla Reidar hur oändligt ont det gör , man hör stegen , alla ljud som hunden hade för sig. ! Vi är inne på den tredje hunden och bävar för när den dagen ska komma.
Kram !

F

F.d. 25193

Guest

det var tråkigt med alla sorger Men i alltihopa kom ju hyllningar vi gratta att du har kommit till 70 års samlingarna Hasse och Yvonne.Vi har trevliga kort från Ullared hoppas vi:mh4: kan mötas någonstans i sommar

F

F.d. 24503

Guest

Hej Reidar Det är inget vidare att mista en Kompis.
Men man får tänka på dom fina stunderna man haft.
Vi får Gratulera lite i efterskott till 70-årsdagen
o vi ses väl på Guleskär efter påsk när vi är hemma

Hälsningar från Spanien
Bernt o Mona

Tony o Tina

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1268
Medlemskap
2028

Vi tog bort våran lilla Frasse i September 2011, 16 år gammal.
Han var dålig i ca 2 dagar innan vi bestämde att det fick vara nog.
Han var en släthårig brun-vit Jack Russel-

Min sambo tyckte att vi inte skulle skaffa flera hundar när det gör så ont när dom går bort
Men efter några dagar hittade vi våran nuvarnade underbara hund RAMBO en strävhårig svart-vit-brun Jack Russel, vår tredje Jack Russel och en otroligt trevlig hund. Han skänker oss den glädjen som ingen mäniska någonsin kan skänka, han är med oss varje dag på arbetet och på husbilsäventyr. Om man inte sörjer sin hund när den går bort ska man nog inte skaffa flera, hundar älskar sin husse och matte utan gränser.

MVH
Tony & Tina

Bilagor

• frasse.jpg
    frasse.jpg
    110,5 KB · Visningar: 0
  • IMG_0417.JPG
    IMG_0417.JPG
    2 MB · Visningar: 0
Senast ändrad:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Tack till er alla ni som skrivit och visat sitt deltagande. Att mista ett djur är en familjemedlem som stått dig nära aldrig svikit dig alltid lyssnat på dig och delat din sorg och glädje med dig.
När det gäller HBK är det en massa namn folk man inte känner aldrig träffat inga ansikten.
Men i dag känner jag att det finns mäniskor som faktiskt bryr sig om varandra och delar varandras bördor tack till er alla nu käns det lite bättre.
2179:msn_rainbow:

F

F.d. 29841

Guest

Hej Reidar.
Å grattis till åren.
Vi har ingen hund så jag vet inte hur det käns att avliva en hund.
Men är inte snitt åldern ca; 15 år för en"jycke"
Är det inte ETT EFFEKTIVT sätt att röra på sig när hunden måste ut och rastas.?
Ha det bra.
/Vidhem

Toppen