• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det här framtiden?

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
975
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
be industrin ta fram med mer miljöbränsle ganska tyst från mp endast el är under deras lupp med allt det det innebär fri rörlighet kan ni glömma
för att miljöbränsle räcker inte till
Nej man fokuserar inte enbart på el. Reduktionsplikten skärps steg för steg så andelen förnybart innehåll i diesel och bensin kommer att öka undan för undan.
 
F

F.d. 22252

Guest
Mycket av bränslet och skatten är ju rent politiskt och har lite eller ingen förankring i verkligheten och ganska specifikt för sverige och dess regering. Idag är det väl knappast någon som tror att det systemet finns kvar efter valet 2022.
Förmodligen kommer marknadskrafterna i högre utsträckning styra det sk. miljötänket.
Med nuvarande tänkesätt skulle väl island åka på en rejäl utsläppskatt eftersom de har vulkaner och sen ska ju energien beskattas också.
Kommer inte oljan från naturen och är återvunnen skog bara med en längre tidshorisont?
Hur mycket olja finns det i våra kläder numera? Ska bomull ha skatterabatt.
När jag först lärde mej om hur en motor fungerade så blev jag förvånad över hur mycket förluster i rörelseenergi det måste vara i en motor med kolvar som går fram och tillbaka jag tyckte då att det måste finnas ett bättre sätt att lösa problemet. Jag tyckte också det var konstigt att bilar kunde åka omkring och släppa ut giftig rök men man fick inte elda så att det rök.
Men då var man ung och dum och hade inte blivit tonåring än.
 
Toppen