• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det fler av Er som drabbats av liknande?

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
-Hej allihop! -Kjell här!

På tråden, Personliga betraktelser under rubriken, Konsten att bli med husbil har jag berättat om hur det kan vara att bli husbilsägare, åtminstone i ett fall här uppe i norr.

Kan det vara så att vi är de enda "färskingar" som råkat ut för en massa överraskningar, eller är det mer vanligt än ovanligt förekommande?

Vore trevlig att veta och även att med gemensamma krafter försöka hitta vägar och medel mot att inga fler behöver uppleva något liknande.

Lycka till med husbilslivet! :)

//Kjell

F

F.d. 346

Guest
Sv: Är det fler av Er som drabbats av liknande?

Hej Mona & Kjell!

Vi är nya i "branschen" så vi har inte gått på så många minor ännu. Nu köpte vi ju också en begagnad vagn, så allt var redan inkört. Men jag kan tänka mig att vid köp av ny husbil och dessutom vara "grön" så är det mycket som kan gå fel!

Lycka till i fortsättningen!

Anders :):):):):):):)

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Hej,

Tja jag har bara haft en husbil men jag tror att man kan drabbas av allehanda mindre och större fel, särskilt i början. Min Knaus 07:a hade gått 700 mil när jag köpte den, men på den fungerade inte vattenpumpen (garanti), dörrlåset på bodelen hade gett upp (garanti).Nu reklamerar jag batteriladdaren som gett upp och en skåplucka som släppt i infästningen till träet. Några resor till och från serviceteknikern har det blivit.

Serviceteknikern, som servar många märken och har varit med länge, konstaterar att dylika fel kan drabba de flesta märken (samma underleverantörer), och att en del fel beror på den viktbesparingsjakt som husbilstillverkarna av naturliga skäl bedriver. Hav förtröstan!

B

Båtis

Guest

Hej på er!

Visst har vi också haft problem med vår nya Rimor. I höstas gjordes premiärturen det var

någon minusgrad på natten men vi hade go värme, tyckte vi. Vaknade av att näsan var

som en isbit kände att här fanns ingen värme alls. Pannan hade stannat.

Det var bara att stiga upp och försöka få igång den igen. Detta upprepade sig ett flertal

gånger under helgen.

Vi åkte till leverantören och dom skulle fixa till den. Nu har vi varit i Tyskland under

påsken och värmaren stannade åter ett flertal gånger. Så nu ska dom byta kretskortet

och det går ju på garantin.

Vi hade beställt ett cykelställ för 4 cyklar men fick ett för 2. Fick till slut en skena till för

att åtminstone kunna ha 3 cyklar med oss. Hade bett om att dom skulle väga upp bilen till

3850kg, inga problem sa leverantören, men det gick tydligen inte så nu kör vi med

övervikt och hoppas att vi inte ska bli stoppade.

Vi kallar det "barnsjukdommar" men det är ju inte kul när sådant inträffar med

en ny husbil.

Det gäller ju att alla problem kommer nu och inte när garantin har gått ut. Njut sedan av

husbilslivet det är toppen tycker vi.

// Maggan o Ingemar :mcride:

Toppen