• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är Aneby kommun värst i hela Europa?

M

Matts Torebring

Guest
Efter en stort uppslagen artikel med bild i vår lokala tidning i fredagens nummer, där en person ondgjorde sig offentligt, fast anonymt, kunde jag inte vara tyst längre. Dessa så kallade farthinder har grävt i mig och gjort ont, både i mig och mina bilar, sedan skapandet för ett antal år sedan. Jag förstår mig inte på kommunens ledning som låter detta fortgå som om inget hade hänt. Av er som kört Storgatan och Köpmangatan i Aneby, finns det någon som upplevt något värre på alla resor ni gjort? Mvh Matts Torebring

Bilagor

• sc0002d430.jpg
    sc0002d430.jpg
    699,4 KB · Visningar: 12
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Är Aneby kommun värst i hela Europa?

Fungerar ungefär som Lisseberg/Grönan, måste ställa till det för den som plogar på vintern med.
Nä dom är inget trevliga. Det ända possetiva är att det motionerar våra axlar bak ni som vi åker ju med tandem:wub:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är dom höga eller många ? I Skara så är det 7 eller 8 rondeller och 3 vägbulor mellan Coop och Jula som ligger i varsin ända på stan .

I Falköping så gräver dom i nästan vartannat kvarter , nästa bil blir en Q5:a ( Audi givetvis)

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Gupp i vägbanan är förkastligt för miljön (broms / acc) och för fordon (påfrestningar) särskilt för oss gamlingar som inte alltid ser guppet.

Hastighetsbegränsningar skall vara jämna och naturliga så vi kan värna om miljön.

Vill de styrande att hastigheten skall hållas kan de sätta ut skyltar som talar om "Din hastighet är "XX".

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Vartenda väggupp är ett monument över en gatuplanerare som tänkt fel från början.....
Om man inte lägger asfalt på gator där den tillåtna hastigheten är högst 50 km/h, så sköter hastighetsregleringen sig själv. Det räcker med asfalt på gång och cykelbanor, så håller sig dom trafikanterna där, istället för att ställa till det för oss andra.
Calle

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Som man sår, får man skörda!

Hade bilisterna följt hastighetsbestämmelserna så hade vi sluppit alla dessa "hastighetnedbringare" i form av vägbulor m.m.!

Jappe

PS. Har Aneby de värsta vägbulorna i hela Europa så kan det mycket väl bero på att Aneby har de värsta bilisterna i Europa! DS.

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det var for noen år siden en norsk komune som ble saksøkt etter at en bil ble alvorlig skadet av en slik gupp - bilen var nedbygd og kjørte for fort og knuste både front og hekkspoilere (type skjørt) så kraftig at det ble skjevheter i karosseriet. Bileieren fikk ikke medhold i retten, men derimot en kraftig bot og inndragelse av kjørkort for råkjørningen. I lovlig fart ville han fått skraper under både foran og bak! Fant selv ut at guppene i den gata krevde for nesten alle personbiler en fart som var 10 - 15 kmh under fartsgrensen på 30 kmh.

M

Matts Torebring

Guest

Är dom höga eller många ? I Skara så är det 7 eller 8 rondeller och 3 vägbulor mellan Coop och Jula som ligger i varsin ända på stan .

I Falköping så gräver dom i nästan vartannat kvarter , nästa bil blir en Q5:a ( Audi givetvis)

Jag kan inte ange höjden på guppen men tror inte jag överdriver med 25- 30 cm höga och dessutom mycket branta förhöjningar samt även samma sak när du skall ned från bulan. Bakvagnen slår nästan i om man inte man kör fortare än 30 km.

Jag förstår helt enkelt inte varför denna brant ned, när bulan redan är passerad. Mvh Matts Torebring

Toppen