F
F.d. 6270
Guest
Det här är min första husbil, en -08 Bürstner I 710 och vid en hastig blick ser den fin ut, men när man börjar skruva isär prylarna och krypa runt bilen så ser det inte lika prydligt ut, kablar huller om buller utan kabelkanaler, dåliga skarvar mellan bil och husdel, konstiga borrhål där inte skruvar fäster, skruvar rakt igenom vitala delar, fästmassa fult utkletat, konstiga konstruktioner som t.ex. motorhuven med upphängning och låsmekanism mm mm.
Borde t.ex. inte alla bultar under chassiet vara förzinkade när chassiet är det.
Jag som kommer från båtvärlden förundras över det uppenbara fuskjobbet vid monteringen, måste man upp i Concorde, Carthago, eller Niesmann eller annat för att få en rejäl byggkvalitet?
Det här går klart att leva med och mycket kan man åtgärda själv. men pedant som jag är känns det inte så ”Toyota Way” med husbilsbyggen.
Borde t.ex. inte alla bultar under chassiet vara förzinkade när chassiet är det.
Jag som kommer från båtvärlden förundras över det uppenbara fuskjobbet vid monteringen, måste man upp i Concorde, Carthago, eller Niesmann eller annat för att få en rejäl byggkvalitet?
Det här går klart att leva med och mycket kan man åtgärda själv. men pedant som jag är känns det inte så ”Toyota Way” med husbilsbyggen.
Senast redigerad av en moderator: