• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen

F

F.d. 7172

Guest
Sv: Äntligen

Ja du får vinter lite tidigare än vi som bor söderut, här är det bara minusgrader ännu men snön är på G.......hoppas allt är bra med dig där uppe.

//Charsten

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

"Så var det vinter igen -12 grader 3cm snö + klart + sol fåglarna kvittrar runt fröautomaten".

Detta låter helt osannolikt härligt. Man borde kanske söka sig norrut på vintern i stället för att dra åt andra hållet. Jag minns vintrarna i Göteborgstrakten på det glada femtitalet: då var det ungefär som du beskriver det, även här nere!

Nostalgisk Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 3478

Guest

Citat "man kunde gott begära sol 22 grader varmt. Fy bubblan för vintern
Ove.G"

Som dom sa i krabbfiske programet på discovery?

Nu får dom allt ta och skicka hit lite av den där globala uppvärminingen?

:)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52938

Guest

:D:DHej!
Det låter underbart.
Här i Gbg har vi samma skitväder som vanligt: mörkt,ösregn,blåst i stort sett varje dag!
Nä mer Pajala till hela landet!!:twitcy:

Mvh FraMia 1014

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Ja Du Jappe! Vi som är födda 1940 i GBG kommer ju ihåg isen på Slottskogsdammen där vi lekte "sista" eller isen på Heden. Numera bor ju jag i Strömstad med flera +-grader och mycke vind. Husbilen är avställd och längtan till våren är mycket stor. Nu får jag nöja mig med att hälsa på mina bröder under dagsturer med personbilen till Rannebergen och Dragsmark.
Hälsningar från ett suckande par i vinteride i Strömstad. BOH och AMI HBK681

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Ni Göteborgare har väl legat Er.
Eller som han sa en gång, Lasse Króner, Jag tror det var i Bingolotto.
1 cm snö, idag, i Göteborg TOTALKAOS.
Minns ni.
HBK 2483 Bengt

Toppen