• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen!!

F

F.d. 1370

Guest
Äntligen, nu står den här-vår nya CI Auto Roller 255P 2005. Efter att "tränat" på en Swift (Peugot) 1990 bensinare i ett år och gjort alla de misstag man kan tänka sig som ny husbilsägre och likväl kommit fram till att detta är livet för oss, så har vi nu gått i mål...!

Efter att ha kollat alla (Ok nästan alla) upptänkliga modeller och interiörer på Blocket och Din bil, så kom vi fram till vår idealmodell och den hittade vi hos Bengt(jodå , han i Örkelljunga). Det är en oändlig massa modeller vi tittat på. Vi har också noga läst alla inlägg här på forumet om för- och nackdelar med den eller den modellen... Fortfarande gäller tydligen att smaken är som baken....!

Vi visste vad vi ville ha, och helt plötsligt bara stod den där! - Mycket större, mycket dyrare, mycket nyare, men so what - den var ju den, just den vi letat efter så länge. Man kan ju leva länge på luft och kärlek, så det löser sig!

Nu har vi packat och donat i ett par dar och kört lite fram och tillbaka (glassat lite ..) ibygden, bara för att riktigt känna glädjen! Det är samma känsla som när jag fick det första Märklin-tåget för drygt 50 år sen.
Medlemsansökan är skickad och pengarna är på väg, så nu är det en ny HBK-are att vinka till på vägarna och vid tillfälle dela en pilsner med!

Nils

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Äntligen!!

Grattis till nya bilen och välkomna som medlemmar i Husbilsklubben.se. Jag hoppas att ni kommer att få många sköna stunder i bilen och kanske delge oss lite berättelser om era äventyr, erfarenheter och tips.

F

F.d. 25038

Guest

Hej å välkommen i klubben helt okey val av bil lycka till;)

F

F.d. 3581

Guest

Välkomna hit.

Det med Märklintåg var intressant...
DS

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Grattis "Brianda" till nya bilen och välkomna till klubben.
Kanske ses vi någonstans framöver i vårt gemensamma landskap.

Hälsn Anita o Dan
:):)

Senast ändrad:
F

F.d. 1370

Guest

Tack alla för ett varmt välkomnande! - I denna sena kväll sitter jag här som "duktig konsument" och går igenom offerterna att försäkra bilen, vilka jag fått från olika försäkringsbolag. Det är en synnerligen intressant läsning. Differensen mellen dyrast och billigast är mer än 2 500 kr - med samma täckning!
Har lite svårt att acceptera sådana skillnader och tänker fördjupa min undersökning. Återkommer med resultat och rapport.
/Nils

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej. Sitter och kollar alla inlägg fick se då se detta.Vi är också blivande medlemmar (skickade pengarna igår).Vi har varit långliggare i husvagn på västkusten sen 21 år men nu fick det vara slut .Så vi ska testa husbilslivet får hem vår 1:a ,en Burstner A630 -91, nån gång i nästa vecka. Vi är Rolf 63 och Gunilla 56 har fem vuxna och utflugna barn samt 8 barnbarn (I dec.kommer 1:a barnbarnsbarnet) . Vi ser med stor spänning fram emot ett rörligt husbilsliv och träffa många nya vänner. Ha det gott.

F

F.d. 24290

Guest

Välkomna alla! Har själv en CI och hade en autoroller innan vilket är samma märke egentligen!

Lycka till!

Toppen