• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen under tak

S

SevenEleven

Guest
Äntligen slipper husbilen regnet!
Med renoveringsprojekt hemma kombinerat med fullt upp på jobbet och andra privata åtaganden insåg jag att jag inte hinner bygga någon carport till husbilen den här hösten.

Därför bestämde jag mig för att bygga en temporär "Carport" för att skona bilen under vintern och i helgen smällde jag upp en trästomme som jag sedan täckte med en lättviktspresenning. Jag ska förse stommen med lite väggar av presenning för att även skydda sidorna.

Arbetet med den "riktiga" carporten har jag påbörjat och jag har gjort plats för den genom att riva ett gammalt hönshus som stog i ena hörnet på tomten.
I vår ska jag markbereda platsen och sen gjuta en platta att ställa bygget på.

Tillsvidare känns det i alla fall skönt att ha bilen under tak och ständigt redo för helgturer .. :yes:

/Lasse

20071030038.jpg

20071030037.jpg

G

GunDogs

Guest
Sv: Äntligen under tak

Ser fint ut. Har själv funderat på en liknande konstruktion. Måste ju bli billigare än Wire-hus. Hoppas bara att "Gudrun" och "Per" eller deras syskon håller sig lugna i vinter. Dom brukar ju härja på era breddgrader.

F

F.d. 55272

Guest

SevenEleven!
Se upp med den som har parkerat vid stegen! Han kan finnas på taket! Se bild 1!

Hlsn

Senast redigerad av en moderator:
S

SevenEleven

Guest

Jo den lär inte tåla att varken Gudrun, Per eller någon närstående släkting till dem kommer och drar i presenningen. Jag hoppas att jag blir varnad i förväg om de är på väg så att jag kan plocka av presenningen och låsa in den i garaget.:yes:

Bygget blev lite högt när det väl var klart men det passade ganska bra eftersom jag har planerat att se över och fräscha upp fogarna på taket och runt om husbilen.

/Lasse

F

F.d. 2692

Guest

Läste någonstans att det inte var bra att stå på gräs för länge, gräset binder fukten och ökar därmed risken för rostskador. Har inga vetenskapliga belägg för detta men det låter ju troligt.

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Snyggt bygge!
Ett tips!
Bred även ut en presenning under bilen Förhoppningsvis slipper du då markfukten.
Kanske kan de bli lite kondens från taket.

:D :D :D ;) ;) ;)

Toppen