• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen semester men vad händer då ...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Äntligen semester men vad händer då , jo regnet bara öser ner och chefen ringer och önskar övertid .
Vad gör man ? Jo man har ju ett trivsamt jobb och ställer upp och kör en extra natt för man vet ju att det man ger kommer tillbaka och det är ju högtryck att få ut dessa 4G masterna så vi kan surfa fort trådlöst .

Sen blir det norrut och det blir första gången vi åker på semester själva frugan och jag men nu har vi ju lilla vofsegull med oss istället för barna .

Dom är hemma och jobbar samt tar hand om trädgården (nja) .

Det känns lite konstigt att inte har några specifika mål att åka till men det ger sig väl under färden , ha det gott alla det skall jag ha .

Å är det någon HBKaren man träffar längs vägen så är det ju lite extra plus .

H

hianders

Guest
Sv: Äntligen semester men vad händer då ...

Håller med Ludde, ha en skön semester med fru och lille voffsegull. Kommer du/ni att kalla honom för voffsegull även när han blir vuxen?:wink:

fru och matte hianders/Inger

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det blir en annorlunda semester - jag lovar! Och ha det gott - "where ever you are"

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Han heter ju Kenzo men säger vofsegull bara för att skoja till det lite , ungefär som när en dam kom fram till mej och frågade om hon fick hälsa ( förmodligen på hunden men det sa hon inte ) .

Javisst sa jag och stäckte fram handen och sa Bengt-Åke heter jag ...... :) ;) , hon fick givetvis klappa Kenzo ( vofsegull) också .

Vår resa går först till Uppsala för att hälsa på frugans systerdotter sen blir det väl kusten även upp och sen in i Norge / Lofoten .

Det vore kul att åka den "nya" vägen mellan Kiruna och Narvik förbi Abisko och Björkliden .
När jag var där på 70-talet fanns ju ingen väg alls där .

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Ja norröver prickar man väl lättare in vackert väder just nu. Ha det så skönt på semestern. Vi ses på lerjökarallyt och kanske får vi då hjälp med bättre framljus
Roffe M/Calleinvierno

F

F.d. 16416

Guest

"När jag var där på 70-talet fanns ju ingen väg alls där" .

Så var det och de, som firade sista kvällen lite för länge på Riksgränsen och missade morgontåget till Kiruna och flyget söderut, fick det lite jobbigt vill jag minnas.
Preskriberat nu antar jag!!!!:oops:

Roadglider

F

F.d. 50209

Guest

Är du släkt med Roland??

F

F.d. 52943

Guest

Que????????????????

F

F.d. 16416

Guest

Lite Off Topic..håller med er!

Roadglider

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Vill minnas att vi alltid har sånt här väder vecka 29 och 30.
Vi "tvingas" nämligen ha semester just dom här två veckorna varje år, då företaget vi jobbar på, stänger.

Och varje år, är det samma sak: Man sitter in i det sista med yr.no och kollar om man kan hitta något ställe, nåbart för en två-veckors trip utan för mycket regn, och helst temperaturer över 20 grader.
I år har jag knappt hittat nåt ställe nord för Alperna som uppfyller dom här kriterierna.
Förutom Piteå! :)

Så vi drar oss åt det hållet, har vi bestämt nu på morgonen, så får vi se var vi hamnar och hur vädret blir.

Ha en skön sommar, alla, oavsett var ni befinner er. :)

MvH
Karianne

Toppen