MarTom
HBK Medlem
"Efter 4 husvagnar och 2 husbilar har jag äntligen hittat rätt" Denna mening blev inledningen på ett samtal förra helgen när jag träffade på en gammal campare. Denna utsago har jag hört sedan 1993 då vederbörande skaffade sig den första husvagnen. Sedan dess har varje byte varit mer eller mindre tvingat p.g.a nya rön och upptäckter. När det var dags att sadla om från husvagn till husbil gällde följande : Den en rätta husbilen var helintegrerad. Självklart ska man välja den form av husbil där det från början är klart att man ska bygga en husbil. Inga kompromisser på vägen s.a.s.. Efter ett par år så var den helintegrerade varianten rena skämtet. "Vem vill åka omkring i en ostkupa? Om jag har ett behov att åka buss så kan jag göra det via Jönköpings länstrafik !! Fy tusan för att ha ett mobilt växthus !!!" Efter den missen var det dags att köpa en alkovbil som då var det enda rätta. Nu i år så var alkovmodellen helt ute "Vem vill åka omkring med en ladugårdsvägg framför sig när man tänker på luftmotståndet? " Helt klart är delintegrerat framtidens melodi! Titta bara på den strategi som Kabe valt !! Man känner sig verkligen up to date!!" Min fråga till er är följande : Känner ni igen snacket ? Vad vill man uppnå med det ? Varför har man behov att kasta skit på det man en gång haft ?
Senast ändrad: