• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen fri

annokjell

FD HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Efter att ha kört en bra bit över 300.000 mil på svenska och utländska vägar ska vi bara ut och åka :) Utan några mål. Som gammal långtradarchaffis har man ju haft ett mål hela tiden. Efter att sett dom flesta rastplatserna efter dom stora vägarna ska det nu bli kul att åka de lite mindre vägarna ett tag. Vi tänker oss att dra ut mot Gävlekusten och ev. ner till Grisslehamn eller nått annat :D

Kjell och Ann

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: Äntligen fri

:) Som gammal långtradarchaffis har man ju haft ett mål hela tiden. Vi tänker oss att dra ut mot Gävlekusten och ev. ner till Grisslehamn eller nått annat :D
Kjell och Ann

Tack samma. Går inte att jämföra,Lastbilsåkning og husbil.

Tycker det blir på et helt annat sätt.Nu får man sett sej omkring,själv
om man kanskje är på samma ställe man tidigare varit med lastbil ock
det gäller hela Europa.

Som jag säger;Har vart över alt,men inte VARIT där...inte upplevt nåt.
Det gör man nu !! Trävligt. Blir nog bra,ja.

Ottar :)

Senast ändrad:

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Njut av pensionärslivet! Längtar dit men tyvärr så är det några år kvar till dess!

Mvh Birgittha i Euran
icon10.gif

F

F.d. 9344

Guest

Efter att ha kört en bra bit över 300.000 mil på svenska och utländska vägar ska vi bara ut och åka :) Utan några mål. Som gammal långtradarchaffis har man ju haft ett mål hela tiden. Efter att sett dom flesta rastplatserna efter dom stora vägarna ska det nu bli kul att åka de lite mindre vägarna ett tag. Vi tänker oss att dra ut mot Gävlekusten och ev. ner till Grisslehamn eller nått annat :D

Kjell och Ann

Detta känner jag igen efter 42 år bakom ratten på en "tradare". Visst har jag få se mycker Det mesta av Norge från Mandal i söder till Tromsö, Lofoten Kirkenes i norr.
Legat en hel Påskhelg i Rom det var på den tiden "helgförbud" för tunga fordon på kontinenten (passade på att turista då). Men som sagt det tillhörde inte vanligheterna i den branchen.

Grisslehamn det är fint där. Har "färjat över" där ett par gånger till Ekerö, Åland med huslast. Vad jag minns hade den båten den finaste buffén av alla Färjor som trafikerade Finland.;)

En som numera kör en Fiat -91:a med en Deffleths på "flaket" som enda last:)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25270

Guest

Kjell och Ann

Hej "annokjell" !
Passa på att ta en sväng via Fågelsundet eftersom ni ändå tänkt att röra er i de där trakterna. Bifogar en bild från Fågelsundet.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

DSC_1504.jpg
Klicka på bilden för större bild

PS Om ni inte bestämt vart ni ska, kan ni inte heller komma fram försent DS

C

christelochrister

Guest

Vad fint det ser ut, vet du om man kan stå där någonstans.
Lä.ste att det finns en gästhamn. En liten tripp från Vaxholm, och sen vidare till Grisslehamn.

Christel j

F

F.d. 25270

Guest

Christel !
Finns en liten parkering, minns ej hur den var skyltad. Vi stannade bara någon timme.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

Toppen