• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen Fredag

F

F.d. 52938

Guest
Hej !
Äntligen fredag, ja det har jag tyckt sen tidigt i våras,snabbt hem efter jobbet
duscha plocka ihop mat plus div.dryck en väska med lite ombyte och sedan iväg för att hämta frun från jobbet med husbilen och sedan iväg till något trevligt ställe att tillbringa helgen på. VA SKÖNT!!Men nu är den inställd ,va tomt det känns!!

Vad skall man nu göra???:confused:

FraMia 1014

H

hianders

Guest
Sv: Äntligen Fredag

Håller med FraMia - vad ska man göra nu?

Sånt man inte hunnit med tidigare i vår/sommar beroende på att man varit ute varje helg med Adde husbil?!! Som andra skrivit tidigare - umgås med folk och släkt som man inte hunnit träffa så mycket och som inte är HBKare!! Det är ju enligt vår åsikt inte lika mysigt att vara ute nu eftersom man inte sitter ute som när det är varmt. Nej, tända brasa och värmeljus inne istället - kan det vara något?! Det skall dessutom vara risk för halka i vissa delar av landet.

Men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Det är faktiskt bara 5-6 månader innan vi åker ut igen :))

Glöm inte att ställa om klockan natten till söndag - då blir väl klockan två två gånger eller?

Ha det gott alla som är ute och åker och myser i bilen eller inne och myser i husen!

Tur i alla fall att vi har Forumet att läsa och skriva i!

fru och herr hianders samt Grabbarna Grus/gm Inger
:yes::spinny::msn_dog::msn_dog::msn_dog::msn_dog:

F

F.d. 52938

Guest

Nej lika mysigt är det inte !
Storm o regn, regn o storm , iallafall Gbg med omnejd!

Mys på.
Mvh FraMia 1014

F

F.d. 16138

Guest

håller med vi åker med husbilen året om trevlig med snö utanför fönstret
mvh roger

F

F.d. 6238

Guest

Vad skall man nu göra???:confused:

FraMia 1014, SLUT CITAT.

Ja, vad skall man göra nu. Inte lätt. Vi har ju Fredag varje dag så det blir att längta efter Måndagar. Nej, ja bara tillverkar skämtet med Er.

Det blir att L Ä N G T A efter våren. Och som tur är så kommer det att gå fort. Ju äldre man blir ju fortare går tiden, säger dom som är "gamla".

Så snart åker vi ut igen.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:/ Kurt.

F

F.d. 8726

Guest

Man lever bara en gång, så husbil åker vi åretrunt. Såå mysigt i mörker och regn att krypa in i en varm husbil och tända några värmeljus.

Om man sen använder den till längre resa söderut också, så är det ju bara en bonus.
Vi tänker att "bättre göra nu, det man kanske inte kan/orkar/ har råd med sen"

Hälsar:Thomas;)

F

F.d. 50004

Guest

Ikväll har jag gjort iordning en jansson frestelse som jag serverar med hembakt bröd och en god öl, det är tänt en massa värmeljus runt om i huset till och med två fotogen lampor är tända, det är varmt och skönt här inne , vi sitter i våra sköna tv fotöljer och tittar på Rickard Olssons frågeprogram och ska strax äta, ute regnar det och blåser, men vad märker vi av det nu i kväll.
Lena

F

F.d. 29819

Guest

Kom hem vid 16-tiden, efter en rundtur via Stockhölm genom Småland förbi Göta Kanal med besök vid slussarna vid Berg och övernattning på en totalt tom parkering vid Kolmårdens Djurpark ( som är stängd ), och vid en även lika stängd Camping vid Sandviken vid sjön Roxen. Fint väder hela resan utom nu fredag eftermiddag, mycket sevärt på landsbygden i Smålan och Östergötland, har valt bort alternativet "motorväg" på GPS-en. Har nu kommit hem från det gemensamma bastubadet i byns skola, frugan har bakat en jättegod pizza i vedspisen, som vi avnjuter med ett glas rött "Merlot".
En underbar tid att vara ute med husbilen, kan man önska något bättre än att åka runt på turist-tomma vägar med en mysig och varm bostad bakom ryggen.
Längtar redan ut till nästa rundtur, ( här skall inte ställas undan någon bil ) som har planerats till Spanien.

A

Argos9595

Guest

Vi ställer ju inte undan vår utan det blir mer liksom en vilopaus. Min fru är nyopererad så det blir väl lugnt någon vecka till. Vi brukar åka iväg sommar som vinter, det är så gått att gå en promenad i -15g kyla och sedan krypa in i en skön husbil och tända några ljus och ta en kaffegök. Detta tycker jag är lika kul som sommaren. MEN, man får ju ha med i beräkningarna att allt har ju inte öppet vintertid men det vet nog de flesta.

Tuta & kör :mcride:

F

F.d. 4879

Guest

Vi är i Paris (Norrtälje) och håller på och lägger nytt tak på pensionärshuset, bor i husbilen den här helgen. Curt! Är det Göteborg (båten) som du har som bild? Vi var ombord på den i somras när den gästade Norrtälje hamn. Klart imponerande!

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Man lever bara en gång, så husbil åker vi åretrunt. Såå mysigt i mörker och regn att krypa in i en varm husbil och tända några värmeljus.

Om man sen använder den till längre resa söderut också, så är det ju bara en bonus.
Vi tänker att "bättre göra nu, det man kanske inte kan/orkar/ har råd med sen"

Hälsar:Thomas;)

Skönt att fler som tänker som vi, lev nu när man kan & orkar, länge
Kram
Skoogis

F

F.d. 6238

Guest

Vi är i Paris (Norrtälje) och håller på och lägger nytt tak på pensionärshuset, bor i husbilen den här helgen. Curt! Är det Göteborg (båten) som du har som bild? Vi var ombord på den i somras när den gästade Norrtälje hamn. Klart imponerande!

Stämmer Göran, det är Båten Götheborg. En otrolig Båt. Har varit med å kollat vid ett flertal tillfällen när den byggdes. Många timmars arbete och mycket slit för dom som var med om detta fantastiska bygge, HLS Kurt.

F

F.d. 297

Guest

;)Ja nu sitter vi andra helgen i våran nya Dethleff Esprit i7910 och inte kan åka men mysigt ändå. Vi står hemma utanför vårat sovrumsfönster med el så varmt o skönt har vi här inne i husbilen. Vi ska åka upp till Fiat verkstaden i Märsta på måndag morgon så får vi antagligen bilen färdig i veckan nu som kommer. Så vi får hoppas vi hinner åka något innan halkan kommer. Jag frågade just min man här som sitter och tittar på TV medan jag skriver. Hur mycket 6 vinterdäck skulle gå på men han svarade kanske en 3000 kr st. Jag har lite svårt att skiljas från husbilen jag med. Men kanske vintern inte blir så sträng över mellersta Sverige så man kan ta hem den på helgerna det är ju så himla mysigt att bara vara i husbilen samt att man sover så gott i den. Vi provade att ta in våra två innekatter i denna husbil dom verkarde drivas bra i denna. Vi kan väl hoppas att dom gillar att åka också så vi slipper jäkta hem för att se till dem. Ute är det full storm nu men skönt att veta att man har värme ändå om elen skulle gå. Bara att koppla över till gasolen i så fall.
Ja inte kunde man tro för två år sedan att man skulle bli husbilstokig. Men skönt är det. Nu ska jag krypa i sängen och sova gott.

En fortsatt trevlig helg till Er som är ute med husbilarna även till Er som sitter hemma och längtar efter Era bilar men vi kan trösta med att det kommer en ny vår om ett par månader det går ju så himla fort nu. Fast längtar man då kan det gå sakta tiden. Men våren är snart här lovar jag Er.

Anita o Risto i Täby:music-icon:;):music-icon:

Toppen