• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen en ny långfilm om husbilslivet

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Carola och jag har suttit och väntat på en ny film om husbilslivet sedan 2008, när vi såg filmen, ”Vi hade i alla fall tur med vädret – igen”. Ja tiden går....

..... men så ikväll hittade Carola en relativt ny engelsk film, nåja 2015, på Netflix som just handlar om livet i en husbil ”The Lady in the Van”.

Filmen speglar våra problem t.ex. när lokalbefolkningen spelar operamusik högt sent på kvällen. Fricampingens fördelar samt de eventuellt mindre missuppfattningar som kan uppstå i lokalsamhället när vi ”parkerar”.

Framförallt, filmen ger oss argumenten att att stå upp för vår rätt, eller som Grynet sa, ”ta ingen skit!” :msn_embarrassed:

TommyD
 
Senast ändrad:

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Carola och jag har suttit och väntat på en ny film om husbilslivet sedan 2008, när vi såg filmen, ”Vi hade i alla fall tur med vädret – igen”. Ja tiden går....

..... men så ikväll hittade Carola en relativt ny engelsk film, nåja 2015, på Netflix som just handlar om livet i en husbil ”The Lady in the Van”.

Filmen speglar våra problem t.ex. när lokalbefolkningen spelar operamusik högt sent på kvällen. Fricampingens fördelar samt de eventuellt mindre missuppfattningar som kan uppstå i lokalsamhället när vi ”parkerar”.

Framförallt, filmen ger oss argumenten att att stå upp för vår rätt, eller som Grynet sa, ”ta ingen skit!” :msn_embarrassed:

TommyD
Får bli Netflix ikväll efter kräftorna.
 
Toppen