• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen bestämt oss.

F

F.d. 25687

Guest
Vi undrar om någon kan ge oss tips på bra/fin/ljuvlig resväg ner mot Gardasjön och vidare söderut i Italien, många av er har ju redan varit där och tänkte frågar man er, så får man säkert bra tips.
Reser med 2 Golden killar och dom vill gärna ut å rasta då och då och det är det inte se kul med dom på stora rastplatser och trängas med lastbilar.
Så gärna tips på alternativa fina vägar med mysiga rastplatser. Tyskland ä ju inte så kul, så de blir väl mest en transport. Övernattar gör vi oftast på camping/ställplats, så om något tips där vore kul.

brittan

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2026
Sv: Äntligen bestämt oss.

Hej, om ni går in under reseberättelser och söker Italien 2010 skriven av Brittan.
Där kan ni få tips på resväg och koordinater
som vi har varit på. Lycka till Brittan ☀️

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Det finns oerhört mycket information att söka i forumet, bland annat under reseberättelser. Tyskland kan vara mer än en transportsträcka. Lübeck och Bremen kan vara trevliga övernattningsplatser på vägen. Det finns ställplatser i båda städerna. Würzburg tycker jag också är värd ett stopp.

Det dräller av ställplatser och campingar både i Tyskland och längs Gardasjön. Ett tips för ställplatser är att ladda ner promobils app om ställplatser (heter nog mobile life). Där kan man tex söka på ställplatser i närheten av sin position eller nära en stad. Databasen kan man ladda ner så man slipper ha tillgång till internet för att använda den.

F

F.d. 55397

Guest

Rothenburg ab der Tauber är också ett tips, ca en dagsetapp ner...

Vi åkte Liechtenstein-Davos och över mot Garda, en fin väg med många vyer

Toppen