• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Äntligen är den underbara kylan här...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag tror jag snart döööör....:wub:.....kan inte vänta tills i morn....har väntat sen i april 2013.....:wideeyed:.....men snart....i morn bitti kan jag äntligen få kliva ut på en hård, blank yta av fruset vatten....och dra dom första skären på långfärdsskridskorna.....:cool::cool::cool:

Ha en trevlig helg i ett härligt vinterväder alla...:D

Ett klipp från tidigare år....https://vimeo.com/36377573

/Ludde

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Äntligen är den underbara kylan här...

Hej
Finns det is i Kungsbacka? (annat än till groggen.)Varning på Radio Dalarna för förädiska sjöisar.
Vi är i Mora å åker skidar,snöat hela dagen,å -11.
/Vidhem

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jajjamen Vidhem, nu har vi is här! Inte på fjorden, havsisen fryser senare, men sjöarna har lagt sig, förutom Hallands största sjö, Lygnern, den lägger sig sist, senare än havet. 2013 la den sig rekordsent, i mitten på mars!

Roger och Maria

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
1226
Medlemskap
2027

Hej alla långfärdsskridsko tokiga
Instämmer helt i känslan om att äntligen få komma ut på nyfrusna isar igen.
För vår del blir det Vanderydsvattnet mellan Trollhättan och Sollebrunn i morgon.
/Roger

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Ludde

Man får tacka. Underbar film. Så vacker & rofylld. Allt förstärktes av den fina musiken. Det är bara synd att det måste vara kallt för att det skall kunna upplevas.

Bennie:yes:

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Jag har också väntat på den underbara kylan. Jag har anmält mig till Vasloppet för första gången och vad händer då....ingen snö och kyla förrrän i slutet av Januari. Men som tur var kom vintern till slut.

Är det fler HBK:are som ska åka i "fädrens spår"?

/Håkan

F

F.d. 53078

Guest

Min son Tomas fick se detta och blev het frälst, sá han kommer upp till sportlovet och hälsar pá...
Kommer ihág dessa turerna nár jag var i den áldern. Tror det var Göteborg Gunnebosjön tror jag att det hette. Vi var där hela dagen och ákte lánga sträckor. Detta är nog det bästa jag kommer ihág frán det kalla.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Var du inte här nyss, Skåne? Du får ta dig längre norrut på västkusten nästa gång så ska vi ta ut er på goa isar...

F

F.d. 53078

Guest

jo dá 5-7 grader varmt och inte en enda snöflinga, det blir en resa till Sierra nevada sá fort mitt ryggskott blir bättre.

Vi besökte en svensk skola, sá barnen vill nu gá i en skola i Sverige.

En otrolig lyx storta klassrum, fin gympasal, duschar, träslöjd, musiksal, hemkunskap, basketplan, fotbollsplan, till och med en skateboardpark, cyckelfiler ,till skolan, centralvärme mm.

I Benalmádena har vi en halv ishockey is sá dom har ákt skriskor det konstiga är att det enda kravet av säkerhet är att man máste ha vantar, hjälm är inte nödvändigt.

Toppen