• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ännu ett härligt år med HBK

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Hej alla HBK:are.
Nu har vi sen en tid betalat in medlemsavgiften för 2011. Detta innebär att vi nu
kan se fram emot ännu ett år med detta härliga forum. Tänk att få dela alla fina reseberättelser,få läsa om alla råd,lära mej allt jag inte kunnat,tips om platser att besöka m.m,m.m. För att inte tala om alla härliga möten med andra HBK:are som haft under året. Vännerna man tjabbar med på bloggen. Inte förglömma att vi har träffat våra allra bästa vänner genom klubben. Dom heter Bengt & Ingalill och bor inte alls långt från oss i Spångsholm Mjölby. Många underbara resor med våra husbilar har vi haft i år och fler blir det för nästa helg sätter Bengt och Rolf på dubbdäcken. Vi gick med i HBK i slutet av 2008 och efter det har en helt ny värld öppnat sig för oss. Det enda som varit tråkigt är all skit som skrivs om oss vanliga medlemmar på ett annat forum. Vi försöker att inte ta åt oss och för det mesta lyckas vi det. Alla vi har pratat med i sommar har varit så positiva att vi mått bra av det. Men ibland när man inte är på topp så blir det lite jobbigt att veta vad som skrivs i andra forumet vi medlemmar kallas, sektmedlemmar, idioter,rövslickare m.m. Men men nu har jag bestämt mej för att bara se framåt. Samt försöka åka på någon träff under 2011 och delta i den fina gemenskapen jag läser om här. Så till er alla HBK:are vill jag bara säga ett stort TACK för allt ni delar med er av. Ser fram
emot att få träffa några av er nästa sommar.
Var nu rädda om varandra och njut av livet.
KRAM Gunilla
:bye::bye::bye:

H

hianders

Guest
Sv: Ännu ett härligt år med HBK

Ni har så rätt Gunilla!! Vi trivs också suveränt bra med denna klubb och alla människor som blivit vänner för livet. Vad gjorde man innan HBK??? Man blir ju bara så glad när man ser en husbil med HBK-logga, senast idag när vi for hem fr Hjälmare Kanal och på genomfarten i Västerås fick vi se en husbil bakom oss i backspeglarna med logga på. "Tyvärr" hann vi inte se nummer innan de svängde av men men... För att inte tala om när vi igår fick besök av en HBKare (i personbil dock) vid Hjälmare Kanal. Sådant värmer in i hjärteroten!

Hoppas vi ses nästa år och kommer ni någonstans vill vi vara er mentor, var så säkra!!
:yes:

Kanske vi chattar ikväll efter 20 någonting?!!

hianders/Inger & Hasse & Grabbarna

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Helt otroligt bara efter några minuter fick jag veta att mitt inlägg kopierats till andra "forumet" Har dom måhända en spion bland oss som sitter inloggad dygnet runt för att se vad vi skriver ? I så fall antar jag att den personen har ett väldigt tomt eget liv. Gick in och tittade i forumet men tröttnade snart på dravlet. Såg dock ett vettigt inlägg om att inte dra alla över en kam. Tror att fler av dom har respekt för oss som väljer att vara medlemmar i HBK men dom håller sig tysta. Det verkar ju vara samma person som skriver 90 % av otrevligheterna. Hur dom kan tro att ett problem kan lösas med påhopp, anklagelser utan att känna oss det fattar jag inte. Men ok jag respekterar deras åsikter men det får stå för dom.
MVH Gunilla

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej Gunilla. Du har rätt. Vi är många som gillar HBK. Faktiskt väldigt många. Det är också väldigt många som läser vad vi skriver. Medlemmar, intressenter och nyfikna men också exempelvis de på HBF som tror sig föra nån sorts kamp. Det är bara det att ingen har något vettigt argument för den här s k kampen. Grundorsaken är helt enkelt inte intressant. Det viktiga verkar vara någon sorts offerroll som man inte vill lämna. Det här är tyvärr inget ovanligt fenomen. Det existerar i många situationer i samhället. De mest kända fallen är de vi kalla rättshaverister. Man driver en fråga där känslan av oförrätt blir så stor att själva "kampen" eller processen är viktigare än sakinnehållet. Det finns dessvärre människor som behöver känslan att vara orättvist behandlade, som behöver känna sig som martyrer! Världen är inte är rättvis. Orättvisor sker varenda sekund, helt enkelt för att det som är rätt för någon är orätt för en annan. Kan man inte hantera det.., då är risken stor att man blir rättshaverist.

Vi är många som delar din glädje Gunilla. Känn gemenskapen med oss och lova att sluta läsa de marginella åsikterna på "andra sidan"! Trots Halloween är de onödigt "spookie"! :)

Krister N

F

F.d. 53498

Guest

Vilka är dom andra, hbf vad sår det för. Vore intressant att veta vilka som är avundsjuka på vår sammanhållning.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Jag blev nästan lite mörkrädd när jag läste flera av deras inlägg för en tid sedan på deras forum. De ältar dagligen det som de upplever som en oerhörd orättvisa.

Det är viktigt att gå vidare i livet även om det ibland kan ta emot. När något negativt händer så kan man ofta vända på det och finna något positivt även i det. Livet är det viktigaste vi har och man ska se framåt och göra sådant som får en själv och andra att må bra.

Jag ser fram emot nästa vår och hoppas att få träffa många HBK-vänner.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vi ska vara glada för att vi slipper Hbf:s lite speciella ton här i HBK!

Prestige?

Att söka strid för stridens skull
stöter ofta nog på patrull

Väl strider stora egon gärna
man har ju för fasicken en hjärna
den skall brukas
vi låter oss ej stukas

Jappe

Toppen