• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ändra lastvikt

Börje53

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29093
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av att ändra lastvik på sin husbil? I så fall hur gjorde du?Har en husbil som var reggad 4250 kg men som nerregnade till 3500kg Jag vill gärna få tillbaka till original dvs 4250 kg ( eura mobil 2021)
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Hej
Du behöver ha original Coc-dokument från euramobil. Förmodligen ligger det bland dina papper ? Eftersom den är nervägd.
Har du inte det, så kan du beställa det via generalagenten i Sverige. Tror att det är Autohallen.
När du har Coc-dokumentet, så är det bara att boka tid hos bilprovningen för en ändring av uppgifterna. Du behöver nog ringa och berätta vad du vill ha gjort. Så du får tag i en besiktningsingenör som har behörighet att utföra reg'besiktning/ändring.
Mvh Per
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
2.018
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vi vägde upp från 4000 kg till 4500 kg fick beställa ett COC intyg via en LMC återförsäljare. Kostade 1500 kr. Sen gjorde vi en registreringsbesiktning. Sen klart. Husbilen togs inte in i hallen. Vin nr. Kollades och att däcken hade rätt lastindex för den nya vikten. Sen klart
 
Toppen