• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Än är inte vintern slut

F

F.d. 7747

Guest
/F Ulvön åter i drift
Efter att ha legat fast i isen vid Fjären under två månader är nu M/F Ulvön åter i drift.

Relaterat

Artikelbilder

Fotograf: Ulf Häggqvist/mobil

Se också

LänkarHård isvinter på Östersjön

Balder Viking kom som en räddare i nöden och gjorde att M/F Ulvön åter igen kan ta sig ut på öppet hav. Ulvöbåten har legat i Fjären under två månader och inte kunnat ta sig ut på grund av den massiva isen.
Efter att Balder Viking nu kommit till undsättning innebär det att Ulvöbåten nu kan trafikera sträckan mellan Köpmanholmen och Ulvön igen. Redan klockan 13.45 går den första turen från Köpmanholmen till Fjären på norra Ulvön. Därefter går båten enligt ordinarie tidtabell.
:wideeyed:Visserligen vet jag om en som badade i medelhavet idag här i Peniscola , men än är inte vintern slut hemma i våra trakter tur att vi har lite tid kvar härnere .
Rulla Lugnt

Toppen