• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ämneskategorier

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Ämneskategorier

Hmm Vem fixar sådant här, för många kategorier är ju heller inte bra men denna tycker do ja är bra :music-icon:(Jönköpingsslang)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest

Om ni tittar till höger i meny under Ämneskategorier så har det tillkommit en ny:

Köksregionen

Så nu är det bara att fylla den med något "matnyttigt"
Jo det var ju bra men jag eftersträvar en där det endast finns recept, här figurerar ju hela köket med omnejd (svårsökt):swoon: kan vi ha någon undermeny typ utforskaren i XP
Går det att fixa :confused:
Nu var Hulten teti :D

Gurra

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Utan tvekan så är rubriken för denna tråd aningen kryptisk.
För för mig så är det stor skillnad mellan ämne och kategori. Osäker på vilka möjligheter som finns, jag föredrar ett mindre antal tydliga och övergripande ämnen. Under varje ämne kan sedan flera kategorier komma som har bäring på ämnet. Det skulle förmodligen underlätta en hel del.
Under t.ex. ämnet "Sköt om husbilen" skulle förslagsvis chassi, bodel, motor, drivmedel, gasol, däck m.m. kunna vara kategorier. Men, det fodrar att systemet för detta forum ger möjlighet till fler nivåer.
V-backen :rolleyes:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag tror inte att det innebär några problem att lägga upp underkategorier till de befintliga kategorierna. Men det skall också finnas någon som orkar att skyffla runt alla ämnestrådarna så att de hamnar rätt. Som det är idag tycks grovt räknat 50% hamna i Under Markisen varifrån de sedan flyttas till de Ämneskategorier där de egentligen skulle ligga. Resterande 50% ligger i någorlunda rätt kategori.

Med underkategorier skulle detta bli än mer tidsödande.

Vi skulle i och för sig kunna slå ihop en massa trådar med recept till en enda tråd med bara recept men jag misstänker att detta skulle bli ganska svårläst och svårsökt.

Ämneskategorin Köksregionen har tillkommit för att bättre täcka in de frågor som uppkommit om exempelvis kylskåp, ugnar eller recept och som inte passar in under Elförsörjning, Gasolförsörjning, Inredningstips eller Damernas.

F

F.d. 3088

Guest

Michael
om vi har ett ställe där vi lägger recept och ni struntar i att flytta dom som ligger fel får vi nog en rätt stor seriös samling ändå :cool:
För kännedom lyssnar nu på Spotnicks :D

Gurra

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej Gurra,
vi är definitivt på samma linje, jag tog bara tag i din tanke och tänkte längre fram, vad händer när HBK har 5000 aktiva medlemmar i detta forum.

Michael
Förstår att det tar ohyggligt med tid att skyffla runt med inläggen.
Eftersom jag har varit med om att bygga ett system som just är uppbyggt med ämnen, kategoerier och dokument/inlägg så undrar jag om inte det är melodin för framtiden när klubben växer. Det kräver självklart en hård styrning från starten, d.v.s. då en tråd skapas. Kan inte vara meningen att någon ska behöva sitta och skyffla inlägg.
V-backen ;)

Senast ändrad:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jaha det går att lösa med fler nivåer, det är mycket bra tycker jag.
Går det möjligen också att dölja "Matrecept" så att kategorin kommer upp först när någon klickar på ämnet "Köksregionen"?
V-backen ;)

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Jag har ju hittills lagt in mina grillrecept under ölträffen för att hålla uppe intresset för den, men ok, det är nog bättre att samla ihp matlagningen. Jag får hiita på nåt annat.
Calle

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej Bonath,
jag har också sett den siffran, men hur många är idag aktiva med att skriva inlägg i de olika trådarna?
Har känsla av att flertalet medlemmar bara läser vad andra skriver.
V-backen ;)

F

F.d. 3088

Guest

Härligt:D

Det har redan börjat ramla in recept, fortsätt med det tveka inte, inga recept är att ringakta:music-icon:En del recept finns ju inte nedtecknade utan går släktledes hoppas det dyker upp sådana oxå :)

Gurra

Toppen