• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Älvkarleby Fiskcamp

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Fredagen den 13 är ju en otursdag sägs det. Inte för oss än så länge.......
Vi sitter nu mätta och belåtna på denna förnäma camping och bara myser.
Gamla renoveringsobjektet fungerar över förväntan och vi har nu åkt över 200 mil på några korta veckor och mera skall det bli. Känns konstigt att ha jobbat med bilen i två år och kan nu använda denna som det var tänkt från början.
Väntar på och saknar turbon.
Var är alla HBK'are har inte sett en enda på 20 mil...................
Ha det gott var ni än är.
Hälsningare Bror

F

F.d. 5106

Guest
Sv: Älvkarleby Fiskcamp

Helt rätt Alve
Springer runt och frågar om det är någon som kan lära mig fiska-----------------
Inget napp ännu

Du ska leta på en finsk snubbe från Skutskär, kommer inte ihåg hans namn ?
men han är oslagbar i Älvkarleby, fiskar ensam och kan alla ståndplatser..
Han har lärt mig 7st av dom :p

Hälsningar från Vemdalen
Lasse/Lena

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej Lasse,
hoppas att ni har det bra i Vemdalen.
Har nu utforskat Laxön och hittade en rekordhållare i laxfångst som hette Jarmo någonting från Skutskär och hans rekord var på 27 kilo. Herre Gud.
Må gott
Bror / Marita

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Hej Bror!
Tack för fika och trevlig samvaro.
Jag har följt ditt husbilsbygge och kunde nu med egna ögon konstatera att du är en skicklig byggare som kan det mesta. Om jag bara hade hälften av dina kunskaper skulle jag var glad.

Lycka till med fisket önskar Tommy

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej Tommy
och tack för ett mycket trevligt och överraskande besök.
Trodde faktiskt att du kom med en platt TV såsom du annonserade din ankomst, men är glad ändå. Tack
Har gjort Laxön med lång promenad i fantastiskt väder och insupit lite kunskap om just denna camping och Laxön. Lungt och fridfullt trots en massa hundar då det varit någon form av hundtävling här. Ingen tidig väckning av hundar som skäller utan perfekt.
Åker nog hit igen om jag nu kan hitta någon bra lärare i fiske eller om jag helt enkelt skall försöka på egen hand.
Ha det så gott och tack för besöket.
Hälsningar Bror/ Marita

F

F.d. 5106

Guest

Jo det är Jarmo jag menade ! Sist jag var där tog han en på 21kg :D
Det tar sin tid att lära sig den där älvstäckan :rolleyes: Han var med när dom byggde om och restaurerade fisksträckan , han fotade och ritade av alla "stenar" och hålor.

Nu är vi också på en fiskecamp:D Hehehe... vi som aldrig är på camping sa vi ju:eek:

IDRE Fiskecamp

Bild015-5.jpg

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Ja du Lasse,
även den bästa kan ju ändra sig. Tycker det är ganska bra med camping då det finns dusch mm som vi tycker är bekvämt även om vi kan duscha i bilen. Tillgång till el är ju också bra.
Hoppas ni har det härligt i Idre. Skall du fiska?
Hälsningar Bror

Toppen