• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

¡HOLA Cataluña!

Johan76

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
38327
Medlemskap
2024
Hej på er!
Ska ställa ut på mässa i november i Viladecans strax söder om Barcelona. Det är helt tomt på vettiga ställplatser förutom "tvivelaktiga parkeringsplatser" mitt i stan och två campingplatser PRECIS under inflygningen till flygplatsen så vi får bo 3 nätter på hotellet bredvid mässhallen. :cool: Typiskt, vi köpte husbil förra året för att slippa fler hotellnätter... Vi brukar ju kunna bo på mässområdet men denna eventlokal har inte den möjligheten.
HUR SOM HELST... jag undrar om det är idé att lägga €28 för ett år på denna medlemsklubb: www.espana-discovery.es (Spanska motsvarigheten till https://swedestops.eu) Ska ju tillbringa några nätter på Katalanska landsbygden innan mässan. Man kommer långt på CamperContact och Park4Night men är det som sagt värt de extra €28? På gratisversionen online finnas bara några få ställen i Katalonien. Det låses upp fler om man köper deras tjänst. Men hur många fler? Är det bara några stycken eller kryllar det av mysiga oliv/vingårder man kan bo på? Någon som vet? Finns det andra alternativ?
 

Johan76

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
38327
Medlemskap
2024
Ett litet tips är att gå med i denna klubb så får du tillgång till klubbens förnäma karta på platser
Har kollat på kartan nu. På vilket sätt kommer antalet platser förändras när/om jag blir medlem? Blir de fler? Raporterar medlemmr in löpande nya platser som är intressanta ur ett husbilsägarperspektiv?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.272
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Har kollat på kartan nu. På vilket sätt kommer antalet platser förändras när/om jag blir medlem? Blir de fler? Raporterar medlemmr in löpande nya platser som är intressanta ur ett husbilsägarperspektiv?
Nu ser du ju bara tömningsplatser så fler platser och på andra frågan är svaret ja.
 
Toppen