Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Försökte länka till Skeppshults instruktionsbok men misslyckades
Skötsel och justering är viktigt. Trampa lätt när Du växlar, och som sagt öva.
60-70 varv i minuten tycker jag är ganska lagom på veven.
bosse b
Håller inte med dig riktigt Bosse. 60-70 i kadens är för högt för en som är absolut nybörjare och som tydligen inte cyklat så mycket innan. Har man tränat o ska åka Vätternrundan kan det vara lämpligt att ligga på 65-75 i kadens. Själv försöker jag ligga på ca 75.
Så mitt råd är att ta det jäv.... lugnt och känn dig för, kan vara lite stressigt att veta vilken av de fyra spakarna till växlingen du ska trycka på, men som sagt ta det lugnt. Du kör ju HB, då kan du cykla också.
Lycka till o ha de gott, så kanske vi ses på vägarna.
Min tanke var att få tips om hur man tänker angående växlarna. I olika lägen uppförbacke och nedförbacke.
Nu kör jag som vanlig cykel största kuggar fram och minsta bak. Vad skall jag med de andra 20 växlarna?
Inte vet jag , frågar här istället för att uppfinna hjulet igen.
Tips efterfrågas.
Ja han är väl ingen idiot han har väl cyklat förr eller , " främre drevet som sitter vid pedalerna" vart skulle annars främre drevet sitta ?? Ursäkta min ironi men hallå![]()