F
F.d. 50069
Guest
Hej på er alla!
Det är med stigande undran som jag läser om alla problem med dessa Fiat-chassin!
Jag har åkt husbil både i jobb samt som familjeaktivitet sedan början av 90-talet. Det var ett antal Fiat-chassie utrustade husbilar, både bensin och diesel.
Vi har aldrig haft det minsta problem eller driftstopp med våra husbilar
.
När jag läser om allt elände som våra husbilsvänner råkar ut för så undrar man lite........................
.
Kan det vara så att fabrikanterna idag tar död på driftsäkerhet genom att formligen dränka sina bilar med ny teknik?
Behövs verkligen alla databoxar hit och dit? Det tror iaf INTE jag!
Sedan läser man om förbrukningsiffror som folk skriver om på våra överdatoriserade husbilar och av egen erfarenhet så kan jag lova att jag körde en Solifer 6700 bensinare lika "billigt" i laglig fart som jag gör idag med en lika stor superdieselutrustad intregerad husbil.
Vi hade till alldeles nyligen en Knaus 650lg som hade i stort sett samma förbrukning som den gamla 6700án som vi åkte mycket med när barnen var små!
Aldrig några fel och service fixades lätt själv!
Så lite så här är det; Vad har hänt som gynnar oss mer än att vi blir mer och mer tvingade att betala fruktansvärda pengar för reprationer som verkar vara i många fall mycket tvivelaktiga!
Nu åker vi för första gången med ett Renaultchassie och då är min fråga lite så här;
Tips på vad som är svaga punkter!
Det kanske är bra, men det skrivs ytterst lite om just Renault och Fordchassin. Dessa chassin är väl klart underrepresenterade bland husbilar men något borde väl ändå ha kommit fram
Anders som helst åker kortslagig stötstångsmotor med
STOORA förgasare på E85.
Det är med stigande undran som jag läser om alla problem med dessa Fiat-chassin!
Jag har åkt husbil både i jobb samt som familjeaktivitet sedan början av 90-talet. Det var ett antal Fiat-chassie utrustade husbilar, både bensin och diesel.
Vi har aldrig haft det minsta problem eller driftstopp med våra husbilar
När jag läser om allt elände som våra husbilsvänner råkar ut för så undrar man lite........................
Kan det vara så att fabrikanterna idag tar död på driftsäkerhet genom att formligen dränka sina bilar med ny teknik?
Behövs verkligen alla databoxar hit och dit? Det tror iaf INTE jag!
Sedan läser man om förbrukningsiffror som folk skriver om på våra överdatoriserade husbilar och av egen erfarenhet så kan jag lova att jag körde en Solifer 6700 bensinare lika "billigt" i laglig fart som jag gör idag med en lika stor superdieselutrustad intregerad husbil.
Vi hade till alldeles nyligen en Knaus 650lg som hade i stort sett samma förbrukning som den gamla 6700án som vi åkte mycket med när barnen var små!
Aldrig några fel och service fixades lätt själv!
Så lite så här är det; Vad har hänt som gynnar oss mer än att vi blir mer och mer tvingade att betala fruktansvärda pengar för reprationer som verkar vara i många fall mycket tvivelaktiga!
Nu åker vi för första gången med ett Renaultchassie och då är min fråga lite så här;
Tips på vad som är svaga punkter!
Det kanske är bra, men det skrivs ytterst lite om just Renault och Fordchassin. Dessa chassin är väl klart underrepresenterade bland husbilar men något borde väl ändå ha kommit fram
Anders som helst åker kortslagig stötstångsmotor med
STOORA förgasare på E85.