• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

YSTAD !

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: YSTAD !

Hej Harry Hymer!
Är du natt mäniska? Eller du bara "Ystar"?
Vi "campade" vid Reningsverket i Ystad nu i helgen solen sken som aldrig för, ett 15:ton tal h-bilar m. folk som njöt av sol & svag vind havet bjöd på sitt allra bästa!
Fast Kivik var nog ett strå vassare, även om Äppeltavlan hade ändrat färg inte till det sämre!
Jo det blev rökt & även kokt ål för en gångs skull "Mums"!
mvh.


 
H

Heddan

Guest
Sv: YSTAD !

Jag såg att H.bilen var borta .hadet så trevligt kanon plats där vid reningverket.
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: YSTAD !

Hej Heddan !
Ja, vår HB gick i ide i lördags. Står nu inomhus, varmt och torrt. Brukar se din HB när vi hälsar på hos vår ene son som bor på Uranusgatan. Förresten, vilket reningsverk syftar du på, jag har aldrig stått vid ngt reningsverk.
Ha det bra hälsar
Harry Hymer (som redan längtar till våren)
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: YSTAD !

Hej Harry Hymer!
Är du natt mäniska? Eller du bara "Ystar"?
Vi "campade" vid Reningsverket i Ystad nu i helgen solen sken som aldrig för, ett 15:ton tal h-bilar m. folk som njöt av sol & svag vind havet bjöd på sitt allra bästa!
Fast Kivik var nog ett strå vassare, även om Äppeltavlan hade ändrat färg inte till det sämre!
Jo det blev rökt & även kokt ål för en gångs skull "Mums"!
mvh.

DSC_0776.JPG
Hej flor16 !
Jo, jag är nog lite av en nattmänniska. Det sitter i min biologiska rytm efter 40 år i ett yrke där jag ofta jobbade till 23.00 och sedan inte var hemma förrän efter midnatt. Var i Kivik i somras och då stod vi som bilden visar vid havet alldeles nedanför marknadsplatsen. Kan nämna att natten efter bilden togs hade vi en åskstorm som gjorde att det kändes som om vi låg i båten.
Det gungade friskt men tack och lov behövde man inte ge sig ut i ovädret för att kolla förtöjningarna.
Mvh
Harry Hymer
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: YSTAD !

Hej ni liksom vi som "hade" det "Finska" täcket på H-bilen vid reningsverket i Ystad nu i helgen, lördags natten blev ganska kall,men "inte" någon imma på vindruta & sido rutor helt fantastiskt.
Praktiserade jalusier & egentillverkat vaderat draperi framför stolarna i Åhus natten efter ungefär samma natt temp. "imma" till tusen på Rutorna!
Fast i det ena fallet behöver man inte gå ut, då åker "damsugaren" KÄRCHER WV50 plus fram, några drag så är rutorna fria från imma!
Mvh.
 
H

Heddan

Guest
Sv: YSTAD !

Ursäkta jag tänkte väl lite fel.man läser så många insändare så man blandar ihop dem . hadet så bra. vi åker en hel del under vintern. bla.inom cc platser som är vinter öppna Ockelbo Kapellskär. och några hälsa på släkten idalarna .bla.så vi håller den rullande året runt.:music-icon:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: YSTAD !

Ursäkta om jag lånar lite plats här i tråden men Vad heter kyrkan i tidan!
 
Toppen