• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WiFi problem Phantom

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Hur långt kommer ni innan kontakten bryts på wifi:n?
Har som mest kommit ca200m och nu dom sista gångerna mindre än så.
När kontakten brys så återkopplas den inte uran jag måste ta ner Phantom och starta om allt. Bilden fryser i svart/vitt?
Går ju att göra ingrepp på wifi dosan och montera en extern antenn men det lockar inte.
 
F

F.d. 55451

Guest
Senast redigerad av en moderator:
H

HighwayHotel

Guest
Sv: WiFi problem Phantom

Hej, har upplevt samma problem på bara något tiotals meter. Har blivit så sedan jag uppdaterar med senaste mjukvaran. Har du också laddat ner senaste versionen till både sändare och mottagare ?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

Nej det har jag inte gjort. Var hittar du dom?
Fast det kanske inte är lönt då om det inte blev bättre.
Fick ett lustigt felmeddelande i helgen. Man undrar varför?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    155,8 KB · Visningar: 4

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

Det lustiga va att det va mitt ute i ödemarken vid kusten. Säkert tvåsiffrigt i mil till närmaste flygfält.
 
H

HighwayHotel

Guest
Sv: WiFi problem Phantom

Inga "hemliga" flygfält i närheten ;) Kanske behöver kompassen kalibreras, eller också kanske koordinaterna är fel i mottagaren där dom lagrats.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

Tänker ladda om appen. Jag har 1.0.37 och den senaste som tydligen heter 1.0.39 ska fungera bättre enligt din länk.
Jag kör med IPhone 4s.

Skumt, finns bara 1.0.37 att ladda ner
 
Senast ändrad:

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

I den nya appen har dom lagt in begränsningar så man inte kan flyga för nära flygplatser.
Var du nära någon flygplats vid tillfället? Det skrivs mycket om problem med wifi och att bilden fryser med nya appen och nya programmet i phantomen.
Om det gör det kan du pröva att ställa ner till 15fps under prewiev i inställningar på appen, ett annat tips är att välja bort autouppdatering på appen då det förekommer ganska många buggar i vissa versioner, då kan man avvakta lite och läsa om det är mycket problem innan man gör uppdateringen.
Nästa helg är vikt för rc-träff i Ängelholm med pitchup.se på plats, tror vi får lära oss om alla finesser som finns, ska bli riktigt kul.

Lars

Va snabbt ni skriver det mesta redan sagt ser jag
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

Finns väl inga flygfält närmare än Tierp
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    304,5 KB · Visningar: 1

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

Blev det något svar angående låsningen på appen?
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

Svaret blev att kameran behöver uppdateras för att fungera med den nyare versionen av av appen, har inte gjort detta själv än men enligt Carsten var det lösningen på problemet.
Det var tidigare risk att uppdatera kameran som kunde låsa sig men nu skall detta vara löst, instruktioner finns på dji.com.

Lars
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: WiFi problem Phantom

Uppdateringen gick smärtfritt. Har bara provat uppkopplingen till kameran inne och det fungerar.
Ska försöka göra en provflygning idag och kolla vilket avstånd som går att nå och om kameran fungerar utan låsning.

Tack för informationen
 
Toppen