• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Widlunds husvagnar

F

F.d. 52945

Guest
Snacka om dåligt bemötande!
I söndags var det meningen att vi skulle köpa några detaljer till husbilen, vi bestämde oss för att åka till Widlunds husvagnar en bit från Åstorp!
När vi ändå var där kollade vi in husbilarna som stod precis utanför ingången till affären, det var Rapido husbilar och hustrun har ett gott öga för detta märke. Bilarna var låsta (samtliga) och det var speciellt en som vi ville titta på samtidigt kommer en lång man förbi med Widlunds emblem på sig, jag frågar om han kan öppna bilen så att vi kunde titta på den, NEJ den är såld och hur kul hade du tyckt det var att ha främmande folk i din bil sade han sarkastiskt.
Ok, men vi är spekulanter på detta märke så vad kan du göra....han tittade dumt och bara gick...det gjorde vi oxå utan att ha köpt någonting från vare sig affär eller vidare spekulationer på husbilar från denna firma!
Jag tror att de missade presumtiva kunder denna söndag!!!!

//Pilot:mad:
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Widlunds husvagnar

Vi hade bestämt oss för en Rapido och satt och skrev kontrakt när han frågar om vi har AC i vår inbytesbil. När vi sa att det inte finns tog han bara och rev kontraktet och sa att han inte ville byta in vår bil.
Det är vi tacksamma för idag, det blev en Carthago istället:spinny:
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Hur "sjuttsingen" får de kunder överhuvudtaget med en sådan människofientlig inställning???
Tacka vet jag Bengt i Örkelljunga när man är där så blir man alltid kanonbra bemött!!

//Pilot
 

Linnéa & Eide

HBK Medlem
Inlägg
222
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
275
Medlemskap
2024
Sv: Widlunds husvagnar

Vi har köpt vår Rapido hos PR-husbilar i Sollebrunn och bemötandet där är förstklassigt, både före, under och efter köpet. Kan rekommenderas.
:yes:
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Snacka om dåligt bemötande!
I söndags var det meningen att vi skulle köpa några detaljer till husbilen, vi bestämde oss för att åka till Widlunds husvagnar en bit från Åstorp!
När vi ändå var där kollade vi in husbilarna som stod precis utanför ingången till affären, det var Rapido husbilar och hustrun har ett gott öga för detta märke. Bilarna var låsta (samtliga) och det var speciellt en som vi ville titta på samtidigt kommer en lång man förbi med Widlunds emblem på sig, jag frågar om han kan öppna bilen så att vi kunde titta på den, NEJ den är såld och hur kul hade du tyckt det var att ha främmande folk i din bil sade han sarkastiskt.
Ok, men vi är spekulanter på detta märke så vad kan du göra....han tittade dumt och bara gick...det gjorde vi oxå utan att ha köpt någonting från vare sig affär eller vidare spekulationer på husbilar från denna firma!
Jag tror att de missade presumtiva kunder denna söndag!!!!

//Pilot:mad:
Detsamma hände oss också en liknande episod i september 2009 på Widlunds i Bjuv, då vi började tänka på en ny husbil,det var väldigt svårt att få någon komma och öppna en Hobby husbil,som vi vart intresserade av,först tog försäljaren fel nycklar,sedan vart det ännu surare när han kom med rätt nycklar,,,, inte det minsta intresse av att visa husbilen och detta var en helt vanlig vardag,vi tappade intresset och åkte till Hymer i Ängelholm,där vi möttes av en försäljare som heter Jan, där vi blev så trevligt,vänligt bemötta,och försäljaren gjorde allt för att vi skulle finna den bil,som passade oss,och med Jans hjälpsamhet och intresse,köpte vi vår bil,och är hel nöjda med den.
Men får vi berätta en annan grej som först hände oss när vi åkte förbi Vinslöv och åkte in på husbilsfirman och tittade också där på en Hobby, det tog en stund innan det kom en försäljare,jäktad sådan,kanske inte så konstigt det var ju nära mässan i Jönköping.Vi tyckte om Hobbyn,och priset passade oss.Så frågade Stig,min man,,,,,,,,"hur mycket är räntan på avbet"? Försäljaren tittade uppe ifrån och ner på oss och svarade: Om Ni har tumme med banken,blir det bäst Ni frågar där"
Det inte försäljaren visste var att vi skulle betala husbilen kontant,som Ni förstår,så åkte vi då först till Bjuv,och det har jag redan beskrivit hur vi blev behandlade där,sedan ganska så uppgivna tog vi en sista chans och åkte upp till Hymer i Ängelholm.
Vänligen Ingrid o Stig:confused:
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Widlunds husvagnar

Man kan ju verkligen undra om dessa försäljare vill att företaget ska gå i konkurs. Jag blir mest förvånad över att dom har kunder över huvud taget. Skrämmande!:mad:

/Per
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Vi har bytt bilarna hos ekonomibilar i Ystad. Förstklassig service och garantier. Vi rekomenderar honom verkligen.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Vi har bytt bilarna hos ekonomibilar i Ystad. Förstklassig service och garantier. Vi rekomenderar honom verkligen.

Ja, han verkar vara en hygglig och trevlig person, vi träffade honom för ett par veckor sedan!

//Pilot
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Widlunds husvagnar

jag håller med det är min 4 bil från pr dom är mycket servicevänliga
 
Senast ändrad:

terbelli

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Tibro
HBK-Nr
1531
Medlemskap
2021
Sv: Widlunds husvagnar

Snacka om dåligt bemötande!
I söndags var det meningen att vi skulle köpa några detaljer till husbilen, vi bestämde oss för att åka till Widlunds husvagnar en bit från Åstorp!
När vi ändå var där kollade vi in husbilarna som stod precis utanför ingången till affären, det var Rapido husbilar och hustrun har ett gott öga för detta märke. Bilarna var låsta (samtliga) och det var speciellt en som vi ville titta på samtidigt kommer en lång man förbi med Widlunds emblem på sig, jag frågar om han kan öppna bilen så att vi kunde titta på den, NEJ den är såld och hur kul hade du tyckt det var att ha främmande folk i din bil sade han sarkastiskt.
Ok, men vi är spekulanter på detta märke så vad kan du göra....han tittade dumt och bara gick...det gjorde vi oxå utan att ha köpt någonting från vare sig affär eller vidare spekulationer på husbilar från denna firma!
Jag tror att de missade presumtiva kunder denna söndag!!!!

//Pilot:mad:

Så har dom många nya 09 kvar. Förstår varför.
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Widlunds husvagnar

Jag beställde formsydda mattor till min Hobby husvagn för några år sedan. Detta var på vintern så det var inga problem med leveransen. "Kom du bara till våren så kan du hämta mattorna."
När jag hämtade ut min husvagn i april från vinterförvaring åkte jag till Widhlunds för att hämta mattorna. Inte fanns det några mattor. :( Fick bara höra en massa skitsnack om "tyskarnas" dåliga service. Efter ytterligare 2 månader fanns mattorna på plats. :) Nu ville försäljaren ha mer pengar än vi kommit överens om. :mad: Anledningen var att han hade haft så mycket problem med "tyskarna".:confused:

Tycker mest synd om verstaden som är duktiga och kunniga och alltid ställer upp.
Göran
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Det verkar vara en intressant försäljare han där på Widhlunds. Äger han stället eller är han bara anställd? Kicken direkt borde han få.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Undrar vad som händer om man skickar över våra trådar till firmor där våra klubbkompisar har blivit dåligt bemöta i någon form:rolleyes:
Ett E-mail med en länk. Samtidigt en text som talar om hur många medlemar vi är som läser och sprider positiva och negativa erfarenheter!
Kanske kan fungera som en rövspark på slöa och kaxiga försäljare/ägare!

Anders
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Jag vet inte om vi redan blivitbönhörda, sökte på nätet, men hittade inte någon aktiv sida. Kan det vara så att de redan slagit vantarna i bordet?
Leffe
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.690
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Widlunds husvagnar

Man kanske skall akta sig för att spekulera och svartmåla alltför mycket på ett forum som är så öppet som detta, ett par tre missnöjda kunder har nog de flesta företag. Kanske beroende på personkemi eller olika förväntningar.

:confused:
 
Senast ändrad:

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Widlunds husvagnar

Men det vore bra tror jag för ägaren av den firma där det finns missnöjda "köpare" och som ej återkommer pga dåligt bemötande får reda på detta. Det skulle jag tycka om jag själv vore ägare till företaget. Visst finns det alltid ett fåtal missnöjda kunder men en räcker tycker jag
 
Toppen