• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindrutekamera i Europa

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Som bekant är det ju tillåtet i Sverige att filma med en i vindrutan monterad kamera, åtminstone när man kör bilen. Vad jag förstår finns det dock restriktioner med att lägga ut filmerna på nätet. Men hur förhåller det sig i andra länder ute i Europa? Jag har för mig att det har diskuterats här på forumet om vindrutekameror är tillåtna i andra länder i Europa, men hittar ingen tråd om det. Nu såg jag en länk till en tidningsartikel om just denna fråga i ett annat forum och fann en sammanställning som redogör för förhållandena. Artikeln är emellertid skriven på engelska, men jag tycker att den är rätt så lätt att förstå ändå.

Using your dash cam abroad: driving in Europe – Which? News

Om uppgifterna är helt riktiga kan jag inte på något sätt bekräfta, men tror inte att de kan vara rena "fakes".
 
Toppen