• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
294
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

En något så när plan grus/asfalt yta nästan gratis
Är inte Utsikten på Kinnekulle nästan optimal?
Värför måste vi slå mynt av allting vad gäller Husbilslivet
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

För vår del vill vi gärna ha toa, nummer två gör vi ogärna i bilen. Allt annat gör vi som dusch och nummer ett.Konstigt att ingen nämner toa , alla vi pratar med säger likadant

Toa är en mycket dyr investering, om det inte redan finns något lämpligt i närheten som kan användas, knappast något man kan begära att en liten ort skall investera i på en ställplats.
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Hällekis har f.ö. en perfekt plats färdig ovanför båthamnen, men den är tydligen avsedd att bebyggas, men inget har hänt på ett par år...?
Också att tänka på, vatten och tömning behöver inte vara på ställplatsen, vi är ju rörliga, huvudsaken är att det finns en hänvisning till sådana faciliteter.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Det finns tankar på att öppna en ställplats i hällekis på Kinnekulle. Frågan i detta forum är vilka faciliteter är viktiga för HB ägarna?

Eftersom jag ofta är i era trakter. Råbäcks hamn så vet jag att det saknas tömning av av grå och svartvatten i närheten. Samt att kunna fylla vatten. Visst det är bara att åka ut till E20 så löser man det. Men då åker man till nästa ställe.

Hoppas det blir verklighet. Jag gillar området.


2014-07-08 20.26.55.jpg
 
F

F.d. 53340

Guest
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Vi ligger ute 365 dagar om året så vi är nöjda för ett lugnt läge.
För dom som ska ha allt kan åka in på camping.
Kommer man på kvällen åker på morgonen så har inte jag lust och lägga flera hundra.

Kattis63.
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Hei! Jeg har ett ønske for en god stellplass i tillegg til dem som er nevnt: At det kommer en smilende person på ettermiddagen og tar opp bestilling på nybakt brød/rundstykker til neste morgen. Og at vedkommende faktisk leverer neste morgen. Mvh! alfb
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Hej
Väntade lite att svara innan vi fått helt okay. Det är just på den platsen vi kommer att starta. Hällekis ovanför hamnen mittemot Falkängen.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Ingen då blir det billigt står ändå bara max en natt. Kanske en sopmaja om folk kan sköta sig vilket är ovanligt.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Finns väl toa nere vid hamnen om jag minns rätt, och vatten naturligtvis?!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vilken sevice är önskvärd på ställplats?

Jag svarar väl jag med vad jag tycker och i ordning och vilket som även är minst inversteringskostnader för ägarna .

1: Kunna fylla på vatten
2: Kunna tömma toan samt gråvatten .
Dessa gör ju att en ställplats bör bli billig , men för oss är det inte nödvändigt för vi kan tömma detta hemma .

Större investeringar är ju om man skall schakta så marken blir plan men vi har klossar så för vår del inte viktigt .
El ,nja har 205w solpaneler samt LEDlampor ,när det gäller värme har vi ju både en nyinstallerad dieselvärmare och gasoldrift vilket blir billigare än om man skall betala 50-60 kr extra/natt för el .


Lena du glömde betalningsmöjligheterna här ;)

För min del går Swish, Izettle samt kontanter.

Låga omkostnader = billigt boende (förhoppningsvis)
 
Toppen