• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken service och hjälpsamhet!

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Ringde idag förmiddag till Hymer Center i Ängelholm gällande ett problem jag hade med läckande vatten i anslutning till pumpen. Jag har mer än fullt upp eftersom jag är ensam verkstaden den här veckan, svarade reparatören Johan, men kan du vara här vid tvåtiden så ska jag se vad jag kan göra. Några timmar och 20 mil mil senare fanns jag på plats och fick problemet åtgärdat. Det är precis så man vill att en efterservice ska fungera, att man kan få den hjälp man behöver och när man behöver den. Heder åt Hymer Center! Man är verkligen glad att man valt ett husbilsmärke vars representanter förstår vad kundservice innebär. Staffan
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Vi fick ingen hjälp trots att vi köpt bilen fabriksny av Hymercenter i Ängelholm, istället har vi blivit nekade fortsatt service....
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det finns väl inget företag som nekar en kund. Vad är orsaken till att dom inte vill ha er som kund?
 
D

Deleted member 11118

Guest
Det finns väl inget företag som nekar en kund. Vad är orsaken till att dom inte vill ha er som kund?

Detta skrev carsten i en annan tråd: Jag har själv råkat ut för att bli portad från firman jag köpte bilen ny hos, men att lägga ut hela sin historia som i mitt fall finns verifierad med kopior på alla mail, tror jag inte skulle göra något större intryck bland klubbens medlemmar, tvärtom.

Tror inte vi skall forska mer i detta eftersom han inte vill lägga ut mer text.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Ja du Staffan, den kommentaren har jag nog fått läsa och höra några gånger från andra klubbmedlemmar också men men...vänta bara till det kanske händer dig själv. Under 1,5 års tid hade vi bl.a. ett kylskåp som inte fungerade på gasdrift, orsaken hittades aldrig men likväl fick vi kostnader på tusentals kronor och därefter valde Hymercenter att porta oss när vi ville ha en ny tv installerad med motiveringen "att vi aldrig var nöjda." Hymer AG i Tyskland har tagit del av korrespondensen med Hymercenter i Ängelholm och i en skrivelse hoppades man på att Hymercenter skulle överväga sitt beslut men att dem för övrigt inte har något inflytande över Hymercenters ställningstagande.
Kylskåpet är numera utbytt men det är en annan historia....
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Carsten. Min avsikt var på intet sätt att misskreditera dig, utan det jag skrev ska enbart ses som ett utslag av en förbryllad undran. Och detta eftersom vi under snart 30 års tid aldrig har mött den typen av reaktioner - faktiskt helt tvärt om. Och detta såväl av gänget i Örebro som de i Ängelholm. Alltid lika villiga att ställa upp och fixa till det som behöver åtgärdas. Nu ska i sanningens namn sägas att vialdrig haft några allvarligare fel på bilarna så din situation kan jag inte uttala mig om. Men det går ju inte att låta bli att undra över de väsensskilda skillnader som finns mellan våra upplevelser. För egen del måste jag därför även fortsättningsvis framhärda i min uppskattning av hur lätt, trevligt och smidigt alla mina kontakter varit med Hymer Center genom åren. Att du har en helt annan uppfattning är någonting jag både förstår och respekterar.
Med vänlig hälsning Staffan
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Tack för det Staffan, det var du som rekommenderade nystartade HBK och som gjorde att vi blev medlemmar när vi sågs utanför Hymercenter i Ängelholm när vi hämtat vår nya bil. Och om du kommer ihåg sågs vi även första gången i Bled för en hel del år sedan.....
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Hej igen Carsten. Jodå visst minns jag våra möten även om, det måste jag erkänna, att jag inte alls i detta nu var medveten om att det var ni som fanns bakom signaturen Carsten. Och än tråkigare att konstatera era tråkigheter i minnet av vårt trevliga möte just hos HymerCenter i Ängelholm och i anslutning till att ni hämtade er nya bil.
Kul att det på ett eller annat sätt till slut löste sig med ert kylskåp.
Vänliga hälsningar Staffan o Ulla-Britt
 
Toppen