• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken GPS app till Ipad?

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Jag har hittills använt mig av IGO Primo och inte uppdaterat paddan. Funderar nu på att byta för att kunna uppdatera paddan och få färskare kartor.
Mina krav: 1 fungera offline, med trafikinfo. Den gamla Pioneernavigatorn i bilen gjorde det.
2 vara kompatibel med POIViewer.

Tacksam för tips
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Jag har hittills använt mig av IGO Primo och inte uppdaterat paddan. Funderar nu på att byta för att kunna uppdatera paddan och få färskare kartor.
Mina krav: 1 fungera offline, med trafikinfo. Den gamla Pioneernavigatorn i bilen gjorde det.
2 vara kompatibel med POIViewer.

Tacksam för tips
Kan varmt rekommendera Sygic som navigator, funkar kanonbra för oss och tillsammans med Poiviewer. Den är dessutom prisvärd.
//Tommy
 
R

Rolfevert

Guest
Jag började med tomtom för flera år sedan och har sedan dess provat det mesta på marknaden men använder idag nästan uteslutande tom tom igen
Rolf
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag föredrar Navigon där man får nya kartor var 3:e månad och det finns funktioner för vikt,höjd o bredd.
Är ganska dyr men väl värd sina pengar enligt mitt tycke.
Har även båda IGO varianter och Co-Pilot men dessa når inte upp till Navigons navigering, trots att de är späckade med en massa finesser som jag sätter mindre värde på än uppdaterade kartor och bra vägval.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi kör IGO Navigation på padda via router och är nöjda med det tills Knarrevik öppnar ny Pandora-ask. Alla GPS ger bara förslag efter vad man ställt in dom på, sen får man använda lite av egen fantasi när det strular till sig i rondeller...
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Navigon synkar med POI-Viewer men det fungerar inte om platsen har ett / i beskrivningen.
Har kontaktat båda om detta men de skyller på varandra.
Jag brukar redigera bort / i POI Viewer innan jag startar Navigon.
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Jag kör med Navigon med last/husbilstillägget...o "Malin" och jag har haft en trevlig resa än så länge..plus att kartorna uppdateras var 3:e månad..
//Klasse
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
CoPilot gör det, Active Traffic - kostar 65 kr/år. Även iGO Navigation, Europe Traffic (har även det, kommer dock inte ihåg priset/år)

Edit: Mittåt, missade att du skrivit offline!
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Tack för svar. Är det någon av ovannämnda appar som visar trafikinfo offline?
Birgitta
Kräver väl RDS-TMC antar jag och då krävs det väl ett radiochip antar jag. På Apple finns inte detta numera och på de äldre är inte chippet använt.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
"vara kompatibel med POIViewer" Jag har Navigon på padda och iPhone. Jag har hittills inte hittat något sätt att importera POI's till appen, t ex ställplatser från en fil. Det är bara vissa appar som öppnat för File Sharing på ios, dock inte Navigon. En liten nackdel kan jag tycka.
 
Toppen