• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viasat och parabol

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Har installerat ny hd box från Viasat och har problem med att inställningen håller till nästa gång jag fäller upp parabolen. Viasat hittar jag ju på Astra 4 och då funkar det men nästa gång jag fäller upp antennen står den på Astra 1. Hur får jag den att stanna kvar på Astra 4? Parabolen är en Oyster.
 

Sten 44

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4650
Medlemskap
2024
Jag har också bytat box med samma problem men efter kontakt och bokad tid med JR Larmcenter löstes det snabbt med ny mjukvara.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Har installerat ny hd box från Viasat och har problem med att inställningen håller till nästa gång jag fäller upp parabolen. Viasat hittar jag ju på Astra 4 och då funkar det men nästa gång jag fäller upp antennen står den på Astra 1. Hur får jag den att stanna kvar på Astra 4? Parabolen är en Oyster.

I grundinställningarna till Parabolen så gör du ett aktivt val vilken satellit som parabolen skall göra sin sökning.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
I og med du ikke benytter den innebyggede tuneren i Oyster så fungerer ikke "siste kanal" minnet i boksen. Du må endre fra Astra 1 til Astra 4 for standard satellitt.
 
Toppen