• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi var nära att sluta åka husbil

M

Matts Torebring

Guest
Det var jättelänge sedan jag gjorde ett inlägg här på Husbilsklubben. Jag var en av de få som försvarade Kabe Husbilar. Många skrev lite småargt och trodde att jag jag var lobbyist för Kabe. Vi hade inga gigantiska problem heller med Kabe WL -06, Kabe 880 -10, Kabe 910 -13. Så mycket större blev besvikelsen med vår Kabe 910 Imperial -17. Efter 450 mil på nio månader, bestod bristerna, punkt för punkt, av fem A4 sidor. 50 mil av dessa resor var sex verkstadsbesök. Vi besiktigade bilen strax innan vi lämnade den i från oss. Trots att den kom direkt från verkstad, uppstod nya elfel och bilen fick en 2:a.

Många av er har säkert läst på min blogg www.mattstorebring.se om alla våra tråkigheter. I Påskas satt vi och grät i husbilen, en hel påskhelg förstörd. Vi hade +7 grader i bilen långfredags morgon, trots 16 amp. el och gasolpanna på. Vid ett tillfälle när jag körde hem från verkstad, kände jag bara, "Detta är inte roligt längre". Kabe har verkligen försökt att ställa upp för oss och har hjälpt till. Men när ett problem var åtgärdat, uppstod nya problem. Vi ville åka husbil, men den stod ju mest på verkstad. Det kändes som att vi fick ett halvfabrikat, som vi skulle skruva färdigt själva. Jag hoppas att jag med detta inlägget, kan vara till hjälp för någon av er alla ni andra, som har problem, verkligen får den hjälp som ni behöver.

Idag njuter vi av husbilslivet igen och gör det utan måtta, Vem kunde ana detta Alla har inte den möjligheten, eller ens vill ha denna typ av husbil. Vilken husbil man än har, måste väl det viktigaste fungera, det minsta man kan kräva är att elen fungerar. Så var det inte för oss.
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Skönt att ni fick ordning till slut , hoppas att ni får bättre fortsättning än början. Lite därför jag köpte en Beg. Hb för att slippa fel på nya fordon , hade samma bekymmer när jag köpte ny husvagn. Lycka till med fortsättningen.
Mats
 
Senast ändrad:

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Skönt att ni fick ordning på bilen till slut , hoppas att ni får bättre fortsättning än början. Lite därför jag köpte en Beg. Hb för att slippa fel på nya fordon , hade samma bekymmer när jag köpte ny husvagn. Lycka till med fortsättningen.
Mats
Ordning på bilen.........?
Enligt avataren är den utbyttt.

Hejs
Claes 105
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Vad härligt att läsa. Att ni åter igen funnit glädjen med att reda och med husbilslivet!
Så satas trist dock att behöva göra den "resan" ni gjort dock. Mycket tid/pengar och engagemang som gått förlorat.

Problemet med brister i kvalitén finns tyvärr hos de flesta företag som växer för fort. Och att uttrycka (i tal så väl som i skrift) over vilka problem man som slutkund har/har haft (så länge man är konkret) ser jag Inga som helst problem med, tvärt om. För det är som du skriver först då man driver på kvalitétsutvecklingen som slutkund.

Se nu till att njuta av husbilslivet mer er fina bil!

Mvh!
// Niklas
 
Toppen