• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem vet om P4 Sveriges Radio i internet?

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Sedan igår försvann P4 Sveriges radio på Internet.
Jag använder "Auna" internetradio.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Om du skaffar en VPN-tunnel, kan du klara dig runt problemet i hela världen. Det finns gratis och i betalform. Själv använder jag en VPN-tunnel som kostar 40 kr/mån. Värt det. Den fungerar alltid. Kan se svensk TV, filmer och radio över internet. Det som händer är att den IP-adress du visar, i det här fallet Sveriges Radio, är svensk, dvs VPN-tunnelleverantörens. Sök på nätet efter VPN kanske du hittar något lämpligt. Lycka till.
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Okej Klas! Har du provat med mobiltelefonen (Android)? Jag har lyssnat på Radio Halland (P4) genom hela Europa. Klockrent!!
 

lasseh

FD HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15782
Medlemskap
2021
Går inte att lyssna på P4 över "utländska" internet/wifi om du inte har en vpn-tunnel för ca. 50:- kronor för en månad, alternativt kan man lyssna med svenskt mobilt internetkort/telefonkort i mobil eller dator. Ganska korkat av SR att försöka utestänga svenskar i utlandet från att lyssna eftersom det är så lätt att kringgå stoppet.
 
Toppen