• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenskada i en Plåtis?

RFrid

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25260
Medlemskap
2024
Ventilen i toan frös sönder i vinter varvid vatten rann ut runt toan och ut och ner i skarvarna på golvet när jag startade pumpen.
Hur ser det ut under golvet på en Plåtis? Lite vatten rann ut i vänster bakkant under bilen. Kan jag hoppas att det räcker med detta eller vad göra?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej nu vet jag inte vad det är för bil du har eller modell men varför inte åka till bossings i link och låte de göra en besiktning för att få en korrekt uppfattning om något behöver åtgärdas ?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Om det inte var en massa litrar som rann funkar det troligen bra att bara låta det torka ut själv.
Möjligen ställa bilen högt i höger fram så att vatten som eventuellt fastnat någonstans också får en chans att rinna ut.
Finns det några luckor in till utrymmen mot öppet golv kan det vara bra att ställa upp dem också för att få lite bättre ventilation ett tag. Tänker på toalettskåpet, soffan och eventuella sidoskåp till vattentank och gasol i bak.
 
Toppen