• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Jag förstår inte att man skall skylla på EU för allt jäkelskap.
Jag ser tvärtemot EU som garant mot mycket värre saker nu när terrorister dyker upp med både vänster- och högerstämpel.


Jag förstår! EU är jättebra för storföretag och bankirer, riskkapitalister, politiker och deras kompisar men inte för vanligt folk!

Jappe
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

EU är bra i mångt och mycket men sen finns ju alltid folk som utnyttjar allt.

Jag själv ville ha lite mera kontroller vid gränsen och också att man sätter ner foten när nån/några inte håller sig till lager och förordningar.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Rørligheten innen EU er todelt, og rett utnyttet kunne Schengen samarbeidet stenge sin grense for personer med kriminell bakgrunn fra alle land utenfor Schengen selv om de kommer fra EU land. Men for få til dette må det foreligge registreringer om deres kriminalitet i Schengen registeret. Flere av de nye EU-landene er ikke med i Schengen - samme gjelder Storbritannia (UK).

Det er passkontroll på alle flygninger og grensepasseringer til og fra Schengen. Dette stopper ikke de Irske om de ikke reiser via UK, men mange av disse har vinterkvarter i UK.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Rørligheten innen EU er todelt, og rett utnyttet kunne Schengen samarbeidet stenge sin grense for personer med kriminell bakgrunn fra alle land utenfor Schengen selv om de kommer fra EU land. Men for få til dette må det foreligge registreringer om deres kriminalitet i Schengen registeret. Flere av de nye EU-landene er ikke med i Schengen - samme gjelder Storbritannia (UK).

Det er passkontroll på alle flygninger og grensepasseringer til og fra Schengen. Dette stopper ikke de Irske om de ikke reiser via UK, men mange av disse har vinterkvarter i UK.

Då är det bra synd om engelsmännen som får dras med det packet hela vintern. Undrar vsd rövarna gör och leber på då
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Jag förstår inte att man skall skylla på EU för allt jäkelskap.
Jag ser tvärtemot EU som garant mot mycket värre saker nu när terrorister dyker upp med både vänster- och högerstämpel.

Innan vi var med i eu hade vi ordentliga gränskontroller vid hamnarna. Nu är gränsen öppen och det märks. Droger, illegala flyktingar, kriminella och diverse för oss utrotade sjukdomar dräller in och diverse stöldgods flödar ut och vi kan inget göra. Detta är vad vi får för 25mdr kr som vi årligen betalar. Eu är vårt genom tiderna största misstag. Jag skyller inte på eu - bara på de som lurade in oss i det och även de som röstade ja. Tänk vad vi kunde göra för de pengarna här i vårt eget land. Äldrevård, skolor, vägar, järnvägar, sjukhus, pensioner mm. Vi kan aldrig bli av med asfaltgubbarna så länge vi är med i bluffklubben. Detta måste stoppas vid gränsen. Vi är alldeles för godtrogna och mesiga och vi ser konsekvensen av det tydligt. Sverige ut ur eu NU - innan det är försent
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Detta är vad vi får för 25mdr kr som vi årligen betalar. Eu är vårt genom tiderna största misstag. Jag skyller inte på eu - bara på de som lurade in oss i det och även de som röstade ja. Tänk vad vi kunde göra för de pengarna här i vårt eget land. Äldrevård, skolor, vägar, järnvägar, sjukhus, pensioner mm. Vi kan aldrig bli av med asfaltgubbarna så länge vi är med i bluffklubben.

Du tycks helt glömt bort det handelsutbyte vi har med EU-länder. Vår exportindustri och därmed sysselsättning är helt beroende av EU. Då rör det sig om hundratals miljarder kr. Enbart till Tyskland exporterar vi för drygt 120 mdr kr.

Att hindra asfaltsarbetare att lura godtrogna kunder gör vi lättast med information, får de inga jobb stannar de säkert hemma.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Du tycks helt glömt bort det handelsutbyte vi har med EU-länder. Vår exportindustri och därmed sysselsättning är helt beroende av EU. Då rör det sig om hundratals miljarder kr. Enbart till Tyskland exporterar vi för drygt 120 mdr kr.

Handelsutbytet före EU var inte så dåligt då heller. Skillnaden ligger mest i att arbitrageavdelningarna på bankerna har färre godbitar att sätta tänderna i på grund av gemensam valuta inom EU!

Jappe

PS.

tull.JPG

Man undrar hur mycket smuggelgods tullverket inte får tag på!

Man undrar också hur mycket tullavgifter svenska staten går miste om!
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Handelsutbytet före EU var inte så dåligt då heller. Skillnaden ligger mest i att arbitrageavdelningarna på bankerna har färre godbitar att sätta tänderna i på grund av gemensam valuta inom EU!

Jappe

Idag hade det inneburit handelshinder i form av ökade tullavgifter som gjort svensk exportindustri konkurrensoduglig.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Svensk exportindustri hade inte drabbats mer andra länders motsv. industri inom Europa. Skyddstullar slår inte enbart mot Sverige och kan också ha goda effekter!

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Problemet er at EU (og tidligere Europeiske stålunionen) har værnetoll mot omverdenen og det ikke er spesielle avtaler om annet. Norge som ikke er med i EU må betale mer i året og godta pålegg fra EU uten mulighet for forhandling. Sverige er i alle fall med i de interne forhandlinger og har reservasjonsrett i mye større grad enn utenforlandet Norge.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Norges export till EU består till 80% av olja och gas som tydligen är undantaget handelshinder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen