• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

förbannade slödder!!!!!! dom skrattar åt oss FLATA svenskar när dom vänder ryggen åt sina skräphögar och drar iväg. ska prata med mina folkvalda om att säga upp min sophämtning, så drar jag till torget varannan vecka med full släpvagn.
klarar kanske en eller två gånger innan det blir fri kost och logi.
jag är ju bara svensk, så jag åker väl in direkt. jag tar ju inte hänsyn till deras kulturella bakgrund.....
kan tyvärr inte tillräckligt med svordomar för att beskriva vad jag känner.
den som säjer fy fy till medborgar-garden kan ju ju ta en kvast o spade och
göra följe med dom så länge ingen ordningsmakt/kronofogde eller folkvald bryr sej.
det är ju lätt att skälla på markägaren och sen återgå till sina fallskärms-förhandlingar.
vet att detta är kontroversiellt, och kommer att raderas omgående, (skulle jag åxå gjort som web-admin). men idag rann det över.
tänk på att snart är det val, och då finns det ju ingen som det är så synd om som en politiker!!
Det är ju ganska lätt att bli arg när man ser hur våra resande gäster lever och jobbar.
Det är väl bra att vi har politiker, kronofogde och ordningsmakt som gör denna fria livstil möjlig för besökande hantverkare. Vi har ju de lagar och regler som vi förtjänar då de ju stiftas av de politiker vi väljer eller hur? Att sedan fogdar och poliser behandlar dessa resande hantverkarna mildare än vad de skulle göra med oss andra vid samma lagstridiga handlande får vi nog se som ett utslag av främlingsvänlighet. Det måste ju därför vara positivt för främligsfientlig får man ju inte vara för då blir det inte nådigt. Det är säkert olagligt och renderar snabba åtgärder från lagens väktare. Vi får ju alla ligga som vi bäddar så det är väl bara att gilla vad politikerna gör eller ändra politiker när det är dax. Själv skall jag nog tänka litet på vad jag tycker i detta ämne en söndag fram mot höstkanten. Problem är ju till för att lösas lagligt och i demokratisk ordning.:)
 
Senast ändrad:

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Bestliner det spelar ingen roll va<d du röstar på.....

Göteborg styrs ju av röd-grön och hur är det här? Sen har vi alliansregering som tänker annorlunda och lika förb..... är det så här.

Om jag skulle slänga en fimp så skulle jag säkert blir straffad för man får inte skräpa ner..... Och att ställa ut tvättmaskin och tvättar i det fria och låter vattnet rinna varsomhelst är säkert miljöbrott, som allt annat som efterlämnar.

Svartarbete är ju inte heller lagligt och bedrägeri inte heller.

Det finns så många brott i det hela...

Nu är dom ju borta igen från Mölndal och skräpet är kvar.

framsidan
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Bestliner det spelar ingen roll va<d du röstar på.....

Göteborg styrs ju av röd-grön och hur är det här? Sen har vi alliansregering som tänker annorlunda och lika förb..... är det så här.

Om jag skulle slänga en fimp så skulle jag säkert blir straffad för man får inte skräpa ner..... Och att ställa ut tvättmaskin och tvättar i det fria och låter vattnet rinna varsomhelst är säkert miljöbrott, som allt annat som efterlämnar.

Svartarbete är ju inte heller lagligt och bedrägeri inte heller.

Det finns så många brott i det hela...

Nu är dom ju borta igen från Mölndal och skräpet är kvar.

framsidan
Jag tror det spelar stor roll vad vi röstar på. Du får väl fråga de politiker som står på de olika valsedlarna vad de tycker i frågor du prioriterar och välja någon som tycker som du gör. Det är demokrati och vad man tycker i olika frågor brukar framgå. Jag vill inte riskera stängning av denna bra tråd så jag vill inte skriva mer än så.:) Hoppas gänget från mölndal inte flyttat upp till oss utan att de turistat klart för iår.
 
Senast ändrad:

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Det finns så många lagar dom bryter mot och som man kunde ta dom.

Jag tycker polisen är då lite för bekväm eller undvikande eller vad som helst.

Sen får man ju också säga att hur polisen än gör så är det fel. Gör dom inget så gnäller vi för det, gör dom nåt så gnäller många att dom är för hårda:spinny:

Men att dom åker för i år är nog önsketänkande.....
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Det finns så många lagar dom bryter mot och som man kunde ta dom.

Jag tycker polisen är då lite för bekväm eller undvikande eller vad som helst.

Sen får man ju också säga att hur polisen än gör så är det fel. Gör dom inget så gnäller vi för det, gör dom nåt så gnäller många att dom är för hårda:spinny:

Men att dom åker för i år är nog önsketänkande.....

Det finns så mycket lagar och förbud i Sverige att det skulle gå fortare och bli betydligt billigare att ge ut ett häfte som beskriver vad som ÄR tillåtet :D:D
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Moses fixade allt med 10 budord. Följer alla dessa, så hade inga färre problem.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Moses fixade allt med 10 budord. Följer alla dessa, så hade inga färre problem.

Det blir nog svårt att hitta något på stentavlorna om det olämpliga i att våldgästa sina grannar och bära sig åt som grisar. Det är ju vad dessa "resande" gör när de våldgästar oss.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Med lite innanför pannbenet.
Man förstår ändå att man inte slänger skit på grannens mark. Men när vi fick fakturan på den senaste sopconteinertömmningen förstår jag till viss del, att det är lönsamt.
Fakturan slutade inklusive moms på 10 000:-
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Med lite innanför pannbenet.
Man förstår ändå att man inte slänger skit på grannens mark. Men när vi fick fakturan på den senaste sopconteinertömmningen förstår jag till viss del, att det är lönsamt.
Fakturan slutade inklusive moms på 10 000:-

Du borde kunna förhandla om den. Vi betalar 2700:- för containertömning på jobbet.

Peter :)
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Du borde kunna förhandla om den. Vi betalar 2700:- för containertömning på jobbet.

Peter :)
Jag har betalat 2700:- tidigare, men nu har de slagit sig i lag med Kungälv, för att få mer effektivitet. Nu blir det inga fler conteinrar. Vi packar skräpet på bilkärra och kör själva. Vi kan inte betala mer för emballaget än varorna som låg i. Allt har sitt pris, men detta blev för dyrt.
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Dom slår sönder fönster så glas flyger omkring gäster blir panikslagna,det tar en timme innan polis kommer om det nu är sant,ingen gripen.

Undra hur lång tid det tagit för polis att komma om en mobb hade börjat misshandla irländarna.

Håller det på att spåra ur fullständigt.
Bara en tanke!!
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Här är en lista på vad som hänt bara här runt göteborg. Det borde snart få ett slut innan det händer något riktigt illa. Vad polisen gör kan man undra. Hade någon svensk grupp burit sig åt såhär hade dom suttit på Kumla redan:( De härjar fortfarande runt Sävedalen.




Detta har hänt
8 APRIL: Polisen går ut och varnar om de oseriösa asfaltsläggarna som härjar i Värmland och Västra Götaland och som varje vår anländer som ett ovälkommet vårtecken.
25 APRIL: De irländska asfaltsläggarna slår läger på Konghälla-tomten i Kungälv. Kommunen lämnar snabbt in en ansökan om att avhysa dem.
28 APRIL: Asfaltsläggarna lämnar Kungälv frivilligt efter en polisinsats.
7 MAJ: Ett område utanför Askimsbadet ockuperas av asfaltsläggarna och det tar två timmar för polisen att fösa bort dem från den privata marken.
9 MAJ: Per-Eric Sellman i Björlanda kommer hem och möts av en uppgrävd parkering och en faktura på 55 000 kronor. En av de irländska asfaltsläggarna anhålls och misstänks för skadegörelse. Inga avtal hade slutits mellan Per-Eric Sellman och asfaltsläggarna.
15 MAJ: Polisen får jobba hårt med att få bort ett gäng irländska asfaltsläggare från en parkering vid Torps köpcentrum.
21 MAJ: De irländska asfaltsläggarna slår läger i Uddevallatrakten och polisen går återigen ut med en varning för att anlita de oseriösa hantverkarna.
9 JUNI: Ett läger av asfaltsläggare etableras på en parkering i Partille och tvingas flytta till Åby Camping. En hotfull situation uppstår när ett 50-tal personer konfronterar asfaltsläggarna.
10 JUNI: GT kan avslöja asfaltsläggarnas nya knep: bedrägeri. De utger sig för att vara från ett etablerat företag och visar upp F-skattsedel och ett intyg på svenska. Uppgifter som kan vara falska och som bör kollas upp.
11 JUNI: GT publicerar bilder på kaoset som uppstår efter att asfaltsläggarna lämnat en plats. Extremt mycket skräp och byggrester lämnas vind för våg och skapar problem för bland annat Park- och naturförvaltningen.
13 JUNI: I en intervju med GT slår gästarbetarna tillbaka mot dem som försöket fösa bort dem: "Om de kommer en gång till så kommer vi att köra över deras bilar med lastbilar. Jag har 500 kompisar här i kväll om jag vill", säger en av ledarna till GT
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Man kan väl inte bli annat än förb... Det är ju otroligt eller kanske inte, det händer ju i Sverige. Lata eller inkompetenta poliser som tog en timma på sig att komma & inte letade dom upp & grep kräket heller. Springa runt & vispa med en machete är väl ett brott mot knivlagen likaså är skadegörelse ett brott. Det kanske blir så att folk måste ta lagen i egna händer för att skydda sitt & de sina.

Bennie
 

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

I går var de irländska asfaltarbetarna i Karlshamn på spaning efter lämpliga objekt.
Såg dom på flera platser.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Hade påhälsning av ett par för någon timma sedan. De blev mottagna av Schäfern så de vågade sig aldrig ur bilen. Bad dem helt enkelt att lämna fastigheten.
Men de körde helt fräckt in på infarten, hade inte hundarna varit lösa kanske det varit svårare att bli av med "packet".
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

På grund av problemen som de irländska asfaltsarbetarna ställde till med förra sommaren i Kungsbacka (enorm nedskräpning av ställplatsen, kaosartad vildcamping på ställplatsen samt ytorna runt om, stöld av el, sönderbrutna eluttag, stöld av grus från kommunens upplag, olaga dumpning av asfaltrester, slipers, sten m.m., snatteriraider i butikerna i området m.m.), så blir nu den nya ställplatsen i Kungsbacka avgiftsbelagd, 100kr/dygn.
Detta är ett sätt att skaffa verktyg för polisen och kommunen att kunna köra bort dom.
Tyvärr drabbar det alla oss andra husbilsåkare.

/Ludde
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

På grund av problemen som de irländska asfaltsarbetarna ställde till med förra sommaren i Kungsbacka (enorm nedskräpning av ställplatsen, kaosartad vildcamping på ställplatsen samt ytorna runt om, stöld av el, sönderbrutna eluttag, stöld av grus från kommunens upplag, olaga dumpning av asfaltrester, slipers, sten m.m., snatteriraider i butikerna i området m.m.), så blir nu den nya ställplatsen i Kungsbacka avgiftsbelagd, 100kr/dygn.
Detta är ett sätt att skaffa verktyg för polisen och kommunen att kunna köra bort dom.
Tyvärr drabbar det alla oss andra husbilsåkare.

/Ludde

I detta fall borde "värt varje krona" passa bra. Även om man känner till orsaken.

Peter :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen