• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.233
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Om inte wibbo90 ljuger (tror inte jag), är väl ändå företagets agerande klandervärt.

Vad är det för fel på att upplysa klubbmedlemmarna om att ett visst företag behandlar kunder som beskrivits ovan av wibbo90?

wibbo90 kan säker styrka sin version med arbetsordrar och annan dokumentation.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Det här med att hänga ut firmor som betett sig dåligt kräver en stor fingertoppskänsla.
För det första kanske inte alla andra uppfattar det så illa som du gjorde.
För det andra tror jag man ska vara väldigt tydlig med att det är vad "du" tycker och att man står för det.
För det tredje så är man psykologiskt i under läge när man visar att man inte kan hantera situationen på ett riktigt sätt utan man måste ta till så drastiska åtgärder som att hänga ut företagen för att på så sätt "skrämmas".
Naturligtvis är detta min åsikt och du får ha din, men i alla fall!!

Så är det, att var och en får ha sin egen åsikt. Och jag står för mina.

De flesta av oss har ett hyfsat sunt och normalt vettigt omdöme. Men att beskriva allt i skrift funkar sällan lika bra som i tal. Skall alla detaljer med lessnar de flesta läsare efter mindre än halva inlägget så därför skriver de flesta av oss en sammanfattning. Varför det lätt blir misstolkningar och spekulationer som leder till olika värderingar.

Ibland kan man dock få uppfattningen att en handlare aldrig kan bete sig så dåligt/illa att någon skall få ta sig rätten att beskriva vad som hänt och i samma inlägg också nämna företagsnamnet eller namnet på kontaktpersonen.

Och här verkar du och jag ha olika uppfattning. Jag anser att det i vissa fall är på sin plats att namnge.

Och sällan handlar det om att ”skrämmas” mer om att informera.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om det förhåller sig så som trådskaparen beskrivit (vilket jag förmodar) så har jag full förståelse för frustrationen. Bilen köptes ju ny 2015 & med garantier så nog borde firman kunna fixa detta åtminstone ihop med tillverkaren. En firma som inte svarar på mail eller telefon när man vill klaga på en vara man köpt kan ju få vem som helst att ilskna till.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Vad jag menar Avarage är. Jag har kontakt med mycket folk om dagarna, mina kollegor också. Det finns folk som aldrig får det dom anser sig ha rätt till även om ett avtal säger något annat, även om man går långt över vad som utlovats.Vems fel det sedan är, ja det är ju aldrig kundens har vi fått lära oss. Har också med många av mina kollegor funderat flera gånger telefon ringt, ska jag eller ska jag inte svara. Så när man inte får svar på sina kontaktförsök är det nog frågan om att börja fundera på varför? har jag någon del i det hela.
Jag försvarar definitivt inte sådant beteende och inte heller det som finns i tråden men det är bra att kunna ta del av vad saken gäller och gärna höra den andra parten. Det är ofta här det skiljer sig. Sen är det väl bra med infon av dom som blivit illa behandlade och varför.
Så jag tror inte vi har så olika uppfattning ändå, det bara skiljer sig i hur snabba vi är att ta till det stora artilleriet.
Jag brukar lösa mina problem med en saklig diskussion och har än så länge inte råkat på några större problem.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Vad jag menar Avarage är. Jag har kontakt med mycket folk om dagarna, mina kollegor också. Det finns folk som aldrig får det dom anser sig ha rätt till även om ett avtal säger något annat, även om man går långt över vad som utlovats.Vems fel det sedan är, ja det är ju aldrig kundens har vi fått lära oss. Har också med många av mina kollegor funderat flera gånger telefon ringt, ska jag eller ska jag inte svara. Så när man inte får svar på sina kontaktförsök är det nog frågan om att börja fundera på varför? har jag någon del i det hela.
Jag försvarar definitivt inte sådant beteende och inte heller det som finns i tråden men det är bra att kunna ta del av vad saken gäller och gärna höra den andra parten. Det är ofta här det skiljer sig. Sen är det väl bra med infon av dom som blivit illa behandlade och varför.
Så jag tror inte vi har så olika uppfattning ändå, det bara skiljer sig i hur snabba vi är att ta till det stora artilleriet.
Jag brukar lösa mina problem med en saklig diskussion och har än så länge inte råkat på några större problem.

Saklig diskussion är vad jag alltid startar med. Så också ett enormt tålamod och förståelse, så även när vi köpte senaste bilen. Jag är bland mina vänner och arbetskamrater känd för att vara diplomatisk och ibland på gränsen till för snäll. Men när man gått över gränsen och gjort mig förbannad har man förbrukat möjligheten till bra relation.
Det jag vill ha sagt med detta är att min reaktion inte var något som kan klassas som snabb. Däremot kraftfull! Jag hade självklart hellre sett att handlaren och jag hade kommit överens.

Jag känner väl till dilemmat du beskriver men håller inte alltid med i att kunden alltid har rätt. Det finns tyvärr skitstövlar även bland kunder. Som tur är dock de flesta människor, oavsett om de är kund eller säljare, bra människor.
 
Toppen