• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning, vägpirater i norra Spanien,

Status
Stängd för vidare inlägg.

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Storbritannien har ca 46 miljoner röstberättigade och lite mer än hälften ville lämna EU.
Vet inte hur många som utnyttjade sin rösträtt, men det bör ju vara ganska många miljoner individer som som röstade för brexit. Betvivlar starkt att alla dessa inte förstod, d v s var dumma eller blev vilseledda. Det är ju ingen diktatur som styrde informationsflödet, som t ex i Nordkorea och andra stater.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Storbritannien har ca 46 miljoner röstberättigade och lite mer än hälften ville lämna EU.
Vet inte hur många som utnyttjade sin rösträtt, men det bör ju vara ganska många miljoner individer som som röstade för brexit. Betvivlar starkt att alla dessa inte förstod, d v s var dumma eller blev vilseledda. Det är ju ingen diktatur som styrde informationsflödet, som t ex i Nordkorea och andra stater.
idag har de flesta erfarit vad konsekvenserna blir vid hård Brexit.
Tex att alla asiatiska biltillverkare flyttar till kontinenten och lämnar efter sig tiotusental (kanske 100000) arbetslösa.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Även import- & export kostnaderna kommer att öka markant + att arbetslösheten befaras stiga. Man skall då betänka att Storbritannien på intet vis är självförsörjande utan importerar väldigt mycket livsmedel bl.a. Dom enda fördelarna med brexit är väl egentligen bara att dom slipper avgiterna till EU & en herrans massa invandring, resten är bara nackdelar. Dom har äldigt stora problem med inandringen så det var väl det som påerkade röstningen mest. Men dom slipper ju inte ifrån invandringen från länder som igår/ingick i Brittiska Samväldet för dom har samväldespass.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Som trådskaparen blir jag lite röd om kinderna när jag upptäcker att jag satte en totalt missvisande rubrik på tråden.

Tråden skall självklart heta BREXIT, problemet är bara att jag inte kan eller får ändra i rubriken.

Föreslår därför att vi stänger den här tråden, så inte flera blir lurade av rubriken.

Förstår att det finns ett mycket stort intresse och framförallt kunskap i BREXIT problematiken, så jag hoppas att de som besitter kunnandet, tyckandet i frågan öppnar en ny tråd och delar med sig av sin inside information.

Själv står jag över eftersom jag saknar reell kunskap i ämnet och tycker nog att det främst är en Brittisk angelägenhet just nu.

TommyD
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen